El ral·li més dur del món ha acabat aquest passat cap de setmana amb una victòria incontestable de Nasser Al-Attiyah (Toyota) en cotxes i de Kevin Benavides (KTM) en motos. Però fora del que són les dues categories reines del Dakar, on hem vist com Audi, amb el seu RS Q e-tron E2 a mans de Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel (Monsier Dakar) i Mattias Ekström començaven a marcar un futur prometedor amb un model híbrid i on Kevin Benavides arrencava de les mans la victòria a Toby Price (company d’equip) amb un final d’infart, n’han destacat un bon grapat de pilots catalans, en diverses categories.
En cotxes, Carles Checa, Laia Sanz (13 de 13 Dakar en el seu haver) i l’Isidre Esteve han aconseguit acabar amb sort diversa i, en el cas dels dos primers, evolucionant un cotxe innovador i del que se n’espera més l’any següent. Però també n’han destacat els copilots, importantíssims en aquesta disciplina, com són Lucas Cruz, Alex Haro, Armand Monleón, Dani Oliveras o el mateix Marc Solà, company a l’Astara Team de Carles Checa.
En motos, el millor pilot català d’enguany ha estat l’incombustible Joan Pedrero, qui ha acabat 23è. Menys sort han tingut Pep Mas i César Rojo, qui el Dakar va acabar per ells a les primeres de canvi. I en Quad, Dani Vilà, va haver d’abandonar a l’etapa nº 7.
Fora del que són les dues categories amb més solera, hi ha hagut bona i resolutiva participació catalana a la categoria T4. I és que Oriol Mena, copilot del jove i precoç guanyador del Dakar en aquesta categoria, Eryk Goczal, han aconseguit el Touareg per davant de pilots, també, contrastats i amb accent català en algun dels dos seients d’aquests divertits quatre rodes. Rokas Baciuska, amb Oriol Vidal, Gerard Farrés (Farreti), Pau Navarro, la Rosa Romero o en Carles Jiménez, tots ells, aconseguint acabar un Rally Dakar d’allò més complex. I ja per acabar, destacar també l’actuació de Santi Navarro (pare d’en Pau Navarro), Top Ten a T3.