Home Actualitat Un estudi de Motorpress Ibèrica afirma que el Citroën C4 és el vehicle que consumeix menys en condicions normals de carretera
Un estudi de Motorpress Ibèrica afirma que el Citroën C4 és el vehicle que consumeix menys en condicions normals de carretera

Un estudi de Motorpress Ibèrica afirma que el Citroën C4 és el vehicle que consumeix menys en condicions normals de carretera

0
0

El Citroën C4 Cactus és el turisme que menys consumeix en el dia a dia. Aquesta és la conclusió que s’extreu d’un estudi elaborat pel Centre Tècnic de Motorpress Ibèrica, en el qual les versions equipades amb el motor BlueHDi 100 S & S copaven la primera posició, amb 4,08 l/100 km.

El Citroën C4 (Foto: Citroën)
El Citroën C4 (Foto: Citroën)

Aquesta xifra és inferior, fins i tot a les registrades per models equipats amb mecàniques híbrides, el que segons la companyia dóna una idea de l’eficiència dels nous propulsors de gasoil, amb tecnologia 100% tèrmica, desenvolupats pel Grup PSA Peugeot Citroën.

Aquestes proves de consum, a les quals s’han sotmès models de totes les marques i segments, es desenvolupen en condicions d’utilització real, el més semblant possible a l’ús que un automobilista mitjà li dóna al seu vehicle.

Motors llançats al 2013

El Citroën C4 Cactus ha obtingut aquests resultats gràcies a l’eficiència de la nova generació de motors dièsel BlueHDi. Llançada el 2013 en el Citroën C4 Picasso conjuga un baix consum i emissions reduïdes de CO2 amb una reducció dràstica dels NOx: acaba amb fins al 90% dels òxids de nitrogen generats pel motor.

A més de transformar els nocius NOx en vapor d’aigua (H2O) i nitrogen (N2), dues substàncies inofensives, els motors BlueHDi redueixen entre un 2% i un 4% el consum de combustible i les emissions de CO2 respecte a l’anterior generació. Aquesta aparent quadratura del cercle s’aconsegueix gràcies a la incorporació d’un catalitzador suplementari, situat per sobre del filtre de partícules i denominat SCR (Selective Catalytic Reduction).

Just abans d’arribar a ell, els gasos d’escapament reben la injecció de AdBlue®, un líquid compost per aigua i urea. En contacte amb ells a alta temperatura, el AdBlue® es transforma en amoníac (NH3) que, en passar pel SCR, i barrejar-se amb els òxids de nitrogen i l’oxigen, es converteix en vapor d’aigua i nitrogen.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *