Home Actualitat Un estudi del Racc alerta que el 40% dels radars catalans estan mal senyalitzats
Un estudi del Racc alerta que el 40% dels radars catalans estan mal senyalitzats

Un estudi del Racc alerta que el 40% dels radars catalans estan mal senyalitzats

0
0
El radar de Corçà (Foto: TV Costa Brava)
El radar de Corçà (Foto: TV Costa Brava)

Un estudi del RACC alerta que el 40% dels radars fixos de Catalunya tenen una senyalització deficient. Casos en què s’informa de la presència del radar en massa poca antelació, massa lluny de l’aparell o directament en els que no s’informa de la presència d’un radar fix.

L’estudi ha avaluat tots i cadascun dels 249 radars fixos i de tram que hi ha a Catalunya amb l’objectiu de detectar aspectes de millora. L’asseguradora recorda que la legislació catalana i espanyola obliguen a advertir els conductors de la presència de radars però és ambigua respecte com s’ha de fer, ja que no especifica la distància que hi ha d’haver entre el senyal i l’aparell, però no especifiquen la distància entre l’avís i el radar.

No hi ha criteri sobre quan i com posar un senyal

El Racc indica que el millor tipus de senyal és el que integra l’avís de radar i el de velocitat màxima, un fet que només es compleix en el 32% dels radars que hi ha a Catalunya. L’asseguradora considera no acceptables aquelles situacions en què no s’informa del límit de velocitat en els 3 km anteriors al radar (11% dels casos) i encara menys quan el radar no està senyalitzat (4%). En aquest últim cas, es tracta de 10 radars que no tenen senyalització d’avís a menys de 3.000 metres, dels quals 9 eren radars inactius que no multaven en el període analitzat (2015-2016), i es trobava en un tram d’obres en el moment de l’observació. Un d’aquests radars està situat a les Comarques Gironines, a Ventalló.

L’estudi ha comprovat que no hi ha un criteri ben definit sobre l’anticipació amb la que s’han de senyalitzar els radars: la distància entre el senyal d’avís i el dispositiu radar varia
des dels 500 als 2.000 metres.

Cal millorar la distribució dels radars

L’auditoria també ha detectat possibles millores en la distribució dels radars a la xarxa viària tenint en compte el risc d’accidentalitat de les vies. El 45% de les carreteres catalanes tenen un índex de risc baix o molt baix, però concentren el 58% dels radars. En canvi, les vies amb un risc d’accidentalitat molt alt representen el 18% de la xarxa i només tenen el 3% dels radars.

El criteri del Servei Català de Trànsit és situar el senyal entre 750 i 1.000 metres abans del dispositiu. Des del RACC, però, recomanen que aquest marge sigui d’entre 500 i 1.250 metres.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *