Home Actualitat Un habitacle en calma i una allau de potència al Lexus LC cabrio
Un habitacle en calma i una allau de potència al Lexus LC cabrio

Un habitacle en calma i una allau de potència al Lexus LC cabrio

0
0

Només cal pujar al Lexus LC 500 Cabrio, baixar la capota i trepitjar l’accelerador. A l’instant, la profunda nota que emet el potent motor anuncia una estimulant experiència al volant.

Tot forma part de l’excepcional qualitat sensorial que Lexus ha introduït en el seu primer model de capota de lona: de la mateixa manera que el seu estil, poderós i elegant, crida l’atenció, el so del motor desperta l’esperit. Generar la qualitat auditiva perfecta era un objectiu important per a l’equip de desenvolupament de el vehicle, per al qual es requeria una gran precisió tècnica.

INSPIRAT EN EL SUPERESPORTIU LFA

L’atenció que presta Lexus a el so del motor es remunta a l’LFA, el seu exclusiu superesportiu fabricat a mà. Els especialistes que van treballar en la seva unitat de tracció V10 van identificar les diferents qualitats que es combinen per donar lloc a l’”ambient” sònic ideal.

En el cas de l’LC Cabrio, calia buscar un equilibri entre la potència del motor i un nivell de silenci a l’habitacle que acabés amb les idees preconcebudes sobre conduir un descapotable; una equació que Lexus anomena la “harmonia dels oposats”.

Per maximitzar l’efecte, el so de motor canvia a mesura que pugen o baixen les revolucions, i la sensació de potència i urgència augmenta en trepitjar l’accelerador. La nota del tub d’escapament també potencia l’efecte. En canvi, en circular a velocitat constant, el so es suavitza, per poder mantenir una conversa sense problemes amb la capota baixada.

 

EL SO PERFECTE DEL MOTOR

Un so continu i vibrant és característic d’un motor V8 de gran cilindrada amb aspiració natural, com la unitat de cinc litres que propulsa a l’LC 500 Cabrio. Lexus s’ha valgut de tecnologies acústiques per combinar aquest concepte amb un so estereofònic amb harmonia espectral, intervals de so perfectes agradables a l’oïda.

També s’empra el Control actiu de soroll per “netejar” les freqüències acústiques que s’experimenten en el vehicle. Aquest sistema emet a través dels altaveus uns sons anti vibracions que contraresten les baixes freqüències potencialment desagradables de el motor i la transmissió.

 

Al LC Coupé, es controla el soroll a l’interior de l’habitacle mitjançant un micròfon instal·lat al sostre, però en el model descapotable, va caldre reubicar-dins el reposacaps del conductor. A l’estar més a prop del conductor, pot captar un major interval de freqüències, però va ser necessari calcular un complex algoritme per assegurar que funcionés amb precisió independentment de la posició de l’assentament.

 

SILENCI EQUIPARABLE A EL COUPÉ

Tot i que el LC Cabrio tingui una capota de lona, ​​Lexus volia aconseguir un habitacle igual de silenciós que en el LC Coupé. Es van crear simulacions acústiques per esbrinar per on entraven els sorolls dominants en l’espai, i així poder calcular la quantitat i ubicació del material aïllant i absorbent necessari.

La zona per guardar la capota plegada, darrere dels seients del darrere, resultava particularment complicada, ja que era el camí d’entrada a l’habitacle del soroll dels pneumàtics i el tub d’escapament. No hi havia prou espai per afegir material d’aïllament acústic, així que, en lloc d’això, l’equip es va proposar adaptar el material dels panells. A el deixar passar aire a través de l’estructura i utilitzar materials aïllants a l’altre costat, tota la superfície de l’espai d’emmagatzematge absorbeix el soroll.

Ja que es tracta d’una superfície visible, que forma part de l’interior de vehicle, també havia de funcionar estèticament. Lexus va valorar molts materials diferents abans de decidir-se per un que sol utilitzar-se per al revestiment dels passos de roda. No només compleix els requisits de seguretat, sinó que, a l’aplicar-se amb una major densitat, encaixa estèticament a la perfecció.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *