Un Quartararo imparable en el diumenge més amarg d’Aleix

Circuit de Barcelona, Catalunya. Gran Premi de casa, on l’emoció se sent a flor de pell. Es comencen a tancar algunes carpetes del mercat de fitxatges. Fabio Quartararo ha renovat amb Yamaha fins a 2024, Miller no seguirà a Ducati, Joan Mir ho té pràcticament fet amb Honda i Oliveira no anirà al Tech 3 Team. Qui sí que sembla que anirà a la moto satèl·lit de KTM és Pol Espargaró, que tornaria a la marca austríaca. Àlex Rins segueix sense tenir res clar, el petit dels Márquez comença a sonar pel mundial de Superbike i Jorge Martín i Enea Bastianini sembla que entren en els últims assalts del combat per la Ducati Oficial, com a companys de Bagnaia. Si no és l’espanyol, segurament es plantejaria una espantada de  l’equip italià, buscant un nou projecte. Els resultats d’aquest cap de setmana podrien aclarir moltes coses!

Text: Roger Amores / Fotos: Aina Barbany

Moto 3

La frenètica categoria no decep mai, i avui tampoc ha sigut el cas. Avançaments in extremis, canvis de posicions constants, poca estratègia i moltes ganes. Un clar favorit, Dennis Foggia, que ha dominat tot el cap de setmana i semblava que tenia quelcom més. També, teníem els que sempre estan a dalt, Izan Guevara, Sergio García Dols, Öncü… Quan quedaven 14 voltes pel final, a Foggia se li ha tret la cadena, quedant fora de partida i perdent una gran oportunitat per agafar punts pel mundial. Una volta més tard, hi ha hagut una caiguda múltiple amb Holgado, Yamanaka i David Salvador com a protagonistes. A 10 voltes del final, quedava un grup de 7, amb Jaume Masià, després d’una bona remuntada des de la catorzena posició, els pilots de l’equip de GasGas, Tatsuki Suzuki, Adrián Fernández i la sorpresa del dia, David Muñoz, que sortia en vintena posició. A sis voltes del final, Izan Guevara s’ha escapat del grup, marcant un ritme increïble i demostrant que és clar candidat al títol amb una imponent victòria. La lluita per la resta de posicions del podi estava entre el líder del campionat, García, Suzuki i el jove David Muñoz. Finalment, Muñoz ha consolidat la segona posició, i Suzuki ha superat a García en l’últim revolt, deixant a l’espanyol fora del podi. Retallada de Guevara al seu company d’equip en la classificació general, posant-se a tan sols 16 punts. Es posa interessant!

Moto 2

La categoria mitjana arrancava amb els dos primers classificats del mundial al capdavant: Celestino Vietti i Arón Canet. La lluita per la victòria seria entre ells dos, ja que Joe Roberts ha caigut a dotze voltes del final quan liderava amb més de dos segons d’avantatge. Albert Arenas, que buscava el seu primer podi, ha tingut un problema mecànic i no ha pogut acabar una cursa en la qual estava corrent molt bé. Pedro Acosta, que sortia dotzè per una mala qualificació, ha remuntat fins a la sisena posició, però segur que no és suficient per ell. El seu company d’equip ha passat a Jake Dixon a l’últim revolt i ha aconseguit una molt bona tercera posició. El duel en l’última volta entre Canet i Vietti ha començat amb un avançament de l’espanyol en el primer revolt. Ha dominat en els dos primers sectors, però a la zona del Circuit ha vist com l’italià i líder de la classificació general el superava amb un avançament que semblava impossible. Finalment, el pilot de l’equip del VR46 ha guanyat, deixant a Canet a 24 punts de distància per la lluita del mundial.

Moto GP

Fabio Quartararo ha tornat amb el seu martell, dominant de principi a final amb molta facilitat. És aviat, però tot el que no sigui la consecució del segon mundial seguit serà una sorpresa. És clarament el millor pilot de la graella. Els rivals li han posat en safata de plata avui, ja que Bastianini i Bagnaia han caigut, i Aleix Espargaró ha fet un ridícul històric pensant que s’havia acabat la cursa una volta abans del final. El granollerí ha arribat al primer revolt saludant al públic i descontent per no quedar primer, totalment desorientat. Ha passat d’una, segurament, segona posició i només perdre cinc punts respecte Quartararo, a quedar cinquè. Error imperdonable. “És el pitjor moment de la meva carrera”, assegura. La gran remuntada del dia l’ha firmat Àlex Márquez, sortint últim, acabant desè i sent la millor Honda. Pol Espargaró ha quedat últim, fora dels punts. El podi l’han tancat les dues Pramac, amb Jorge Martín segon i Johann Zarco tercer. L’espanyol no ha dit l’última paraula per la plaça de la Ducati oficial de la pròxima temporada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Albert Arenas: “Vull seguir a l’Aspar Team i guanyar curses la temporada vinent”

Albert Arenas: “Vull seguir a l’Aspar Team i guanyar curses la temporada vinent”

L’Albert Arenas és un jove pilot gironí que corra a Moto 2 a l’Aspar Team

Posterior
Nissan JUKE Hybrid: la nova motorització híbrida que combina elevades prestacions i eficiència

Nissan JUKE Hybrid: la nova motorització híbrida que combina elevades prestacions i eficiència

L’icònic crossover compacte de Nissan, el JUKE, presenta avui una

També et pot interessar
Total
0
Share