L’etapa 9 ha deixat quasi sentenciada la categoria de motos. Tosha Schareina, el principal perseguidor del líder, ha patit una caiguda a gran velocitat, perdent un temps molt valuós. Daniel Sanders, qui domina la classificació general, ha aprofitat aquesta situació i ha finalitzat l’especial tercer, engrandint encara més el coixí de temps que el separa del seu rival. L’australià li ha tret quasi quatre minuts, deixant-lo a 14′ 45″ en el total. Una distància considerable a tres jornades pel final.
Sanders de seguida ha superat a Luciano Benavides, i ha dominat l’especial des del principi, amb el jove Edgar Canet molt a prop. A partir de la meitat de la prova, l’australià de KTM ha vist que els seus principals rivals pel trofeu Touareg no eren una gran amenaça, sobretot amb la caiguda de Schareina, i ha rebaixat el seu ritme per a minimitzar les possibilitats d’error. Finalment, Luciano Benavides, primer, i Adrien van Beveren, segon, han aprofitat aquesta reducció de la marxa del de KTM per a superar-lo. Sanders ha travessat la línia de meta amb el tercer millor temps a només tres minuts del de Salta. Tosha Schareina ha sigut setè i Edgar Canet vuitè. El de la Garriga s’ha perdut en aquesta especial tan ràpida i amb una navegació molt difícil.
Així doncs, la categoria de motos ja té un clar favorit a endur-se el títol. Daniel Sanders haurà de jugar amb quasi un quart d’hora de marge en les tres últimes etapes que resten i, si no comet cap error, serà campió.
Text: Roger Amores / Foto i vídeo: Dakar