València dictarà sentència amb Bagnaia i Augusto com a favorits

Sepang, Malàisia. El mundial arriba a la seva penúltima cita amb dos dels tres campionats encara per decidir. Feia tres anys que no es corria aquí, així que els equips ho tenen més difícil a l’hora de fer la posada a punt de la moto. Aleix Espargaró ho té quasi impossible, Fabio Quartararo molt difícil i ‘Pecco’ Bagnaia a tocar. A Moto 2, està tot més ajustat, i sembla tot es decidirà a València. Som-hi!

Text: Roger Amores / Fotos: Instagrams oficials de Husqvarna, ‘Pecco’ Bagnaia i Moto GP.

Moto 3

Circuit molt delicat a causa de la humitat. Un bon exemple ha sigut la caiguda de Stefano Nepa, que li ha derrapat la moto de darrere i ha quedat a mig de la pista. No l’ha atropellat ningú de miracle. Els pilots havien d’anar amb peus de plom. Un grup de sis s’ha escapat per culpa de la caiguda, amb Masiá, Moreira, Foggia, Sergio García, Holgado i Sasaki. Guevara i Ortolá s’han unit al grup capdavanter, convertint-lo de 8 integrants. Anaven succeint-se els avançaments, com ens té acostumats aquesta categoria, i han acabat arribant McPhee i Rossi. A quatre voltes pel final, Guevara s’ha tocat amb Sasaki al principi de la recta principal, i quasi té un accident perillós. El mallorquí ha salvat la caiguda. L’última volta ha sigut d’infart. Tots amb traçades diferents, avançaments múltiples a cada revolt… Impressionant. Finalment, ha guanyat John McPhee, seguit per Ayumu Sasaki i Sergio García Dols.

Moto 2

Ai Ogura sortia des de la pole, i Augusto Fernández des de la segona fila. L’espanyol ha perdut moltes posicions a l’inici, però una caiguda al segon revolt l’ha ajudat a recuperar-ne. S’ha col·locat sisè, mentre que el seu rival anava segon. En la caiguda hi havia Pedro Acosta i Chantra, els dos companys d’equip dels rivals pel mundial, així que s’han quedat sense escuders. Augusto Fernández tenia problemes inclús per seguir a Jake Dixon, en la cinquena posició, mentre que Ogura continuava escapant-se. Tot se li posava del revés a Fernández, amb el japonès avançant a Arbolino i situant-se primer, però el pilot de l’Idemitsu Team anava llarg a un revolt i tornava a posar-se segon. Després, hi ha hagut un seguit d’errors d’Alonso López i Manu González, fent que Fernández tingués el podi a tocar. Ha intentat començar els moviments per arribar a la tercera posició, però al posar-se cinquè davant de Jake Dixon ha començat una batalla amb el britànic, esvaint qualsevol possibilitat de pujar al tercer esglaó. Finalment, tan ell com Dixon han avançat a Manu, quedant el mallorquí cinquè. O això semblava, perquè Ogura ha volgut guanyar i ha caigut intentant avançar a Arbolino. La sort ha somrigut a Augusto, que acaba el cap de setmana líder amb nou punts i mig d’avantatge, quan semblava que ho tindria molt difícil a València. Error monumental del japonès, canvi de guió increïble. Quin espectacle!

Moto GP

‘Pecco’ Bagnaia sortia novè, al segon revolt ja anava en segona posició; sortida increïble de l’italià. Fabio Quartararo sortia dotzè; molt bona sortida, però no tant com la de Bagnaia. Aleix Espargaró es descartava pel mundial, ja que sortia horriblement i es quedava totalment fora de la lluita, en la dotzena posició. Jorge Martín rodava primer, a més d’un segon de Bagnaia i Bastianini, i tothom ja pensava si hauria de cedir la posició perquè el seu company de fàbrica fos campió del món. Finalment, no ha fet falta cedir res perquè ha caigut sol. Així doncs, per ser campió, ‘Pecco’ havia de quedar primer i Quartararo perdre una posició, ja que anava tercer. Quan semblava que Bezzechi faria un favor al seu compatriota avançant al francès i traient-lo del podi, Enea Bastianini avançava a Bagnaia, deixant un escenari inesperat. El deixarà passar un altre cop abans del final? Hi haurà ordres d’equip? Doncs no sabria dir si s’ha deixat passar, però sembla que Bagnaia ha hagut d’esforçar-se per recuperar el lideratge de la cursa. Finalment, Quartararo ha fet un últim esforç, consolidant la tercera plaça i allargant la celebració del mundial de l’italià per València. Per perdre aquest mundial, el pilot de Ducati hauria de fer menys de dos punts i que el francès quedés primer, molt difícil. A veure si el vigent campió ens dóna un bon espectacle en l’última cursa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Porsche 911 Carrera T: Un pes superlleuger

Porsche 911 Carrera T: Un pes superlleuger

El nou 911 Carrera T se situa entre el 911 Carrera i el 911 Carrera S

Posterior
Nou Megane E-Tech 100% elèctric: A la vanguardia en innovació

Nou Megane E-Tech 100% elèctric: A la vanguardia en innovació

Amb Nou Megane E-Tech 100% elèctric, el primer vehicle del seu

També et pot interessar
Total
0
Share