Valentino Rossi i el gran dubte: els diners o ser competitiu

Valentino Rossi i el Mooney VR46 Team. VALENTINO ROSSI

El Mooney VR46 finalitza el seu contracte amb Ducati d’abastiment de les motos i material al final de la temporada 2024. El propietari de l’equip, la llegenda i vuit cops campió del món Valentino Rossi, ha de decidir, junt amb el seu equip, si renoven el contracte amb el fabricant de Borgo Panigale. La decisió sembla fàcil, és la millor moto de la graella, però hi ha altres factors que hi poden tenir un paper important. Firmar amb Yamaha, marca de la qual és ambaixador Il Dottore i hi té molt bona relació, seria molt més interessant econòmicament. A més, els japonesos estarien molt interessats a tenir un equip independent. El grup Beirer, dirigents de KTM, també els agradaria unir-se al VR46 amb MV Augusta, però és una opció molt remota.

Valentino Rossi quan va firmar com a embaixador de Yamaha. VALENTINO ROSSI

Si ens limitem a l’àmbit esportiu, no hi ha cap mena de dubte que la millor opció és Ducati. Els italians han passat per sobre de la resta de marques en tota mena d’estadístiques. No obstant això, Dorna abona tres milions d’euros a tots els fabricants que abasteixin a un equip independent, però si n’abasteixes a més d’un, no reps cap augment. Ducati reparteix aquests tres milions amb els seus tres equips no oficials: el Prima Pramac Racing, el Mooney VR46 i el Gresini Racing Team. A més, a la formació liderada per Rossi li agradaria tenir més pes en l’estructura Ducati i rebre material de fàbrica i més cobertura, tal com passa amb el Prima Pramac.

Aquesta setmana es reuniran els de Borgo Panigale amb l’equip. Pablo Nieto, cap del Mooney VR46, ha assegurat que la seva intenció és renovar amb els italians. “Encara que ningú ho cregui, la nostra prioritat en aquest moment és renovar amb Ducati. Tenim una oferta damunt de la taula i hem d’acabar d’estudiar-la”, reconeixia Nieto davant dels mitjans de comunicació.

Per l’altra banda, Yamaha voldria tornar a tenir un segon equip, ja que quatre motos més ajudarien a tenir més informació i seria més fàcil evolucionar-la. Lin Jarvis, director de Yamaha, va avisar que abans de prendre aquest pas han de millorar el rendiment de la seva moto. “Farem tot el possible per a aconseguir tornar a tenir un equip satèl·lit el 2025. Però abans és necessari que millorem el nostre paquet tècnic. Cal desenvolupar la nostra moto perquè sigui més competitiva”, confirmava. Si ho assolissin, Rossi veuria amb millors ulls fer aquest pas. Jarvis creu que tenen preferència de fer-ho amb el VR46 gràcies a la seva “proximitat i passat” amb el de Tavullia. Com bé hem explicat, treballant amb els japonesos rebrien més diners, i els tres milions d’euros per tenir un equip independent amb el seu material no els haurien de repartir.

Veurem si el camí de Rossi i Yamaha es tornen a trobar, amb els seus mundials del 2004, 2005, 2008 i 2009 en el record, o si continuen amb Ducati, el camí més ràpid cap a les victòries, i perquè no, cap a la consecució d’un mundial.

Text: Roger Amores / Fotos: Valentino Rossi

Total
0
Shares
Anterior
L’increïble rècord de Ducati que intentaran batre el 2024

L’increïble rècord de Ducati que intentaran batre el 2024

Els italians han sigut clarament superiors a tots els seus rivals

Posterior
Descobreix l’emoció de conduir sobre el gel amb els cursos d’hivern Audi

Descobreix l’emoció de conduir sobre el gel amb els cursos d’hivern Audi

Audi dóna la benvinguda al nou any amb els seus esperats cursos de conducció

També et pot interessar
Total
0
Share