Red Bull ha dominat la història recent de la F1. Dels últims 15 anys, l’escuderia de la beguda energètica ha guanyat vuit mundials de pilots i sis de constructors. No obstant això, a partir de l’equador de la temporada 2024, el rendiment del monoplaça dels austríacs va caure en picat. En les primeres deu curses, Max Verstappen va obtenir set victòries, en les catorze següents, només dues; al Brasil i a Qatar. Actualment, el pilot neerlandès, campió dels últims quatre mundials, assegura que no tenen el nivell per a guanyar, i que són la quarta força.

“Possibilitats de guanyar? Sí, si tots els altres es retiren… Som la quarta força”, comença el pilot de Hasselt sobre el moment actual de Red Bull. A una volta, Verstappen pot salvar l’actuació del seu cotxe, ja que és un superdotat al volant, però és complicat mantenir la regularitat. “La volta ha estat bé, però és molt difícil aconseguir un equilibri consistent en cada volta, en cada revolt bàsicament. Ha sigut dur. Però estem treballant en això i mirant de fer-ho millor”, il·lustrava després de la sessió de qualificació.
Així i tot, en la cursa del diumenge a la Xina va aconseguir un magnífic ritme en la segona meitat de la cursa, arribant a frenar l’avantatge que li treien els pilots de Ferrari volta rere volta, atrapar-los i superar-los. “El ritme al final em deixa més optimista i esperançat, hauríem necessitat un Shanghai de 6 hores”, deia Verstappen fent referència al rendiment ascendent que va tenir en el Gran Premi de la Xina.
L’escenari complicat que es viu a Red Bull fa pensar que potser s’està sent injust amb Liam Lawson. És evident que ha tingut unes actuacions molt pobres, però si el campió dels últims quatre mundials amb aquest cotxe fa evidents les mancances del prototip, potser el seu nou pilot podria tenir una mica més de marge… En tot cas, el neozelandès, dues curses després del seu debut amb l’equip principal de Milton Keynes, té peu i mig fora de la F1.
Text: Roger Amores / Fotos: F1