Max Verstappen ha firmat un nou GP llegendari aquest cap de setmana al Japó. El neerlandès, que haurà de protagonitzar més proeses si enguany vol revalidar el mundial i encadenar-ne cinc de consecutius, va mantenir els dos McLaren darrere seu durant tota una cursa on tot feia pensar que tindrien una gran superioritat. Verstappen va encarrilar el triomf amb una volta magistral en la Q3 que li va donar la pole position, i en un circuit com Suzuka, on és complicat avançar, només va veure perillar la primera plaça en l’aturada a boxes, quan es va situar en paral·lel amb Lando Norris i el britànic va acabar havent d’entrar a la pista passant per la gespa. Amb els dos rivals en menys d’un segon, en cap moment va tenir un gran perill, i al final de la cursa va dir allò que tots pensem: Si Max Verstappen pilotés un McLaren, no tindria rival.
“Quan vaig arribar, no esperava guanyar, de cap manera, i després del divendres, encara menys. Començar en la pole era el més important aquest cap de setmana. McLaren crec que era més ràpid, però no han pogut entrar en zona de DRS per a intentar avançar-me. Estic molt content amb el que estic fent, no vull ni pensar si hagués estat en aquell altre cotxe. Llavors no m’hauríeu vist!”, exclamava un eufòric Verstappen fent referència al McLaren dels seus rivals. El quatre vegades campió del món destacava el treball en equip de Red Bull, les bones decisions preses “abans de la sessió de qualificació” i la bona sintonia amb Gianpiero Lambiase, el seu enginyer de cursa.
L’altra cara de la moneda la van protagonitzar McLaren. Malgrat que van firmar una segona i tercera plaça, no era el resultat esperat amb un monoplaça clarament superior. A més, van tenir a Verstappen a tocar tota l’estona, però Lando Norris no va poder entrar en zona de DRS en cap moment. També, sembla que Oscar Piastri tenia quelcom més quant a ritme que el seu company d’equip, però no van prendre la determinació d’intercanviar places amb els seus pilots per a atrapar al líder. Aquests resultats mantenen a McLaren primer en el campionat de constructors, amb Mercedes a 36 punts després de ser quart i cinquè amb els seus pilots, i Norris continua al capdavant de la classificació de pilots. No obstant això, Verstappen és només un punt per sota, una distància que no representa la diferència real entre els dos cotxes. Els avantatges s’han d’aprofitar per a ser campió.
I tot això en una cursa a Suzuka en la qual no va passar pràcticament res, amb només un avançament en el top-10 en tota la cursa. El mundial de F1 més que ajustat, i amb un Verstappen a l’alça. Aquesta setmana, a Bahrain!
Text: Roger Amores / Foto i vídeo: F1