Verstappen ja porta sis victòries en vuit carreres el 2023 amb una exhibició durant el Gran Premi del Canadà d’aquest diumenge, liderant a casa de l’Aston Martin d’en Fernando Alonso i Lewis Hamilton de Mercedes, mentre que Red Bull va mantenir el seu rècord de 100% de victòries a la temporada fins ara.
Text: Albert Alsina / Fotos: Pirelli (Andy Hone / LAT Images)
El triomf de Verstappen, al Circuit Gilles Villeneuve, des del semàfor fins a la bandera de quadres també ha fet que l’holandès entri a la història d’aquest esport, empatant amb el llegendari Ayrton Senna a 41 victòries, i a la vegada, amplia el seu lideratge en el campionat.
Alonso i Hamilton van intercanviar llocs en múltiples ocasions al llarg de la carrera. Hamilton va fer el salt al principi però es va quedar enrere quan es van desenvolupar les estratègies, fent que l’Alonso acabés segon darrere de Verstappen, que va establir el rècord del circuit.
George Russell no va poder entrar a la baralla pel podi amb l’altre Mercedes després que un xoc primerenc causés danys importants al seu automòbil i el deixés al peu del podi.
El duo de Ferrari, Charles Leclerc i Carlos Sainz, van estar sempre en una lluita aferrissada juntament amb Pérez de Red Bull, Kevin Magnussen de Haas i Valtteri Bottas d’Alfa Romeo, que van romandre fora del cotxe de seguretat, la qual cosa els va donar una posició en la pista que van convertir en P4 i P5 respectivament.
Pérez va obtenir un solitari sisè lloc i el punt de bonificació de la volta més ràpida, ja que va fer tot el possible per a limitar el mal després d’una tercera sessió de qualificació compromesa consecutiva, mentre que Albon va aprofitar al màxim el seu lloc de sortida entre els 10 primers, i una sola parada en el moment oportú, aconseguint al final el setè lloc.
Albon va haver de defensar-se d’un seguit d’actuacions a les etapes finals de la carrera que incloïa a Esteban Ocon d’Alpine, Lando Norris de McLaren, l’esmentat Bottas i Lance Stroll d’Aston Martin, beneficiant-se de la impressionant velocitat màxima a la recta millorada del FW45.
No obstant això, Norris perdria el seu lloc després de la bandera a quadres, després d’haver rebut una penalització de cinc segons per “conducta antiesportiva” darrere del Safety Car.