Sortida increïble d’Ai Ogura, que ha passat de la setena a la segona plaça. Celestino Vietti s’ha situat primer partint tercer. Marcos Ramírez tercer, Jorge Navarro quart i Albert Arenas cinquè. Abans d’acabar el primer gir, Vietti s’ha escapat a 1,3 segons, Ramírez ha avançat a Ogura i Izan Guevara és quart.
Vietti tanca el segon gir amb rècord de pista i ja té un segon i mig de marge sobre Marcos Ramírez. Ai Ogura es manté tercer amb Izan Guevara quart. Arenas ha caigut fins a la sisena plaça. En el segon parcial del tercer gir, Ramírez li ha retallat mig segon a Vietti. Tots dos pilots tenen un ritme semblant perquè no es mou aquesta distància en les següents voltes. En les places de fora del podi es succeeixen els avançaments sense parar.
En la volta 6, Vietti té un ensurt i quasi cau. Ramírez s’ha llançat sobre ell, arribant a posar-se en paral·lel, però no ha pogut superar-lo. S’agrupa la lluita per la victòria, amb Vietti, Ramírez, Ogura, Navarro i Guevara en la lluita. Un gir més tard, les posicions es mantenen igual, però Guevara es despenja; és a un segon i mig.
En el revolt 9 de la volta 8, Navarro li llança la moto per l’interior a Ai Ogura firmant una gran frenada i el supera; és tercer. Un gir més tard, Navarro ha superat al seu company d’equip, Marcos Ramírez, amb exactament la mateixa maniobra en el mateix punt del circuit. De moment, Vietti s’ha escapat a quasi set dècimes, i veurem si Navarro té quelcom més per tancar aquest marge. Ramírez s’allunya de Navarro i té a Ogura molt a sobre.
A 8 voltes pel final, Ogura firma un avançament al límit sobre Ramírez, en una frenada on quasi es toquen. El pilot espanyol sembla que pot tenir problemes de desgast, ja que té a Jake Dixon i Guevara a sobre. Al capdavant, Navarro és a dues dècimes de Vietti, és a dir, a tocar, i són a més d’un segon d’Ogura. Es veu a un Navarro molt determinat. Ai Ogura té un problema tècnic en la moto a 7 voltes pel final, i Dixon quasi topa amb ell.
A 6 voltes pel final, Dixon supera a Ramírez i ja és en posicions de podi. Navarro ha comès un petit error perquè se’l veu clarament superior a Vietti; l’ha hagut d’esquivar. No tardarà gaire a intentar superar-lo. Són a 1,6 segons de Dixon, així que la lluita per la victòria serà un duel a dos. Vietti fa un augment de ritme en el següent gir, i li llança un repte a Navarro. El podrà seguir? A 4 voltes pel final, ja li ha tret vuit dècimes. Navarro tanca la volta al mateix ritme que el seu rival, així que no s’apropa.
A 3 voltes pel final, mentre Guevara supera a Ramírez i és quart, Navarro li retalla tres dècimes a Vietti. En el següent sector, Vietti li torna a recuperar aquest marge. A 2 voltes pel final, Navarro és a 1,2 segons de Vietti; serà impossible. En la recta de meta, sembla que Dixon ha tingut un problema en la moto i ha sigut superat pel seu company d’equip Izan Guevara. Dixon ha reprès la marxa; una acció molt estranya. El britànic s’ha pensat que havia acabat la cursa, i ha reduït el ritme.
En l’última volta, Vietti perd alguna dècima, però Navarro és massa lluny. Si Izan Guevara no comet cap error, entrarà al podi per primera vegada des que és a Moto2. Finalment, Vietti ha travessat la línia de meta primer sense complicacions. Navarro, que no va començar el mundial com a pilot titular de la graella, ha tancat la cursa segon; gran resultat. I, per fi, el campió del món de Moto3 la temporada 2022 té un gran resultat en la categoria mitjana, entrant al podi per primera vegada. El mallorquí abandonarà l’Aspar Team quan acabi la temporada, així que és la millor manera d’acomiadar-se de l’equip de la seva vida. Li pot agrair el “regal” a Jake Dixon. El mallorquí s’ha mostrat molt emocionat.
Text: Roger Amores / Foto: Red Bull Content Pool