Sempre convincent per espai, habitabilitat i modularitat, el Volkswagen Caddy es transforma en aquesta 5ª generació per acostar-se als turismes tecnològics del moment. I és que ara pot presumir de disseny i tecnologia gràcies a què comparteix plataforma i elements de disseny, tant interiors com exteriors, del nou Golf 8.
Amb més de 3 milions d’unitats venudes arreu del món des del 1978, any del primer Caddy, la marca alemanya ha partit d’un paper en blanc per anar un pas enllà en aquest tipus de producte, i, de passada, crear-ne múltiples versions, com són les típiques d’ús professional, versions camper pels que busquen aventures contínues i aquells que busquen la màxima practicitat, com és el cas d’aquesta versió Outdoor que tenim entre les mans.
Com es pot comprovar, el disseny és impecable, amb un frontal innovador amb un paraxocs peculiar que l’apropa a les versions elèctriques de la marca, fars LED i frontal estilitzat, una àmplia i fresca gamma de colors, porta posterior corredissa (amb tancament elèctric opcional) i una zona posterior realment dinàmica amb vidre enfosquit i de formes geomètriques exquisides.
L’interior del nou Caddy recorda al d’un Golf, però amb matisos específics que el fan d’allò més versàtil. I és que disposa de compartiments a la part superior del davantal amb presa de 12 volts per endollar gadgets electrònics, una zona posterior àmplia i d’accés molt senzill, amb tres seients, un sostre solar que aporta molta llum i pràctiques safates i petites butxaques a la zona posterior dels seients davanters on desar-hi petits objectes.
La tecnologia és un dels seus punts més forts, ja que cap model d’aquest segment incorpora el que ofereix el Caddy. Cockpit del conductor d’entre 6,5 i 10 polzades, sistema d’engegada sense clau, fre de mà elèctric, càrrega sense fils pel telèfon mòbil, càrregues USB-C i, com no, sistema multimèdia i d’infoentreteniment d’última generació de 10,25 polzades, amb protocols Apple i Android inclosos.
Amb un espai de càrrega alt, ample i d’accés baixet molt pràctic, el Caddy té un espai de càrrega realment òptim, de 1.213 litres en configuració normal i, amb els seients abatuts (o trets, ja que els podem extreure fàcilment), podríem carregar-hi mijta casa si volguéssim. La veritat és que té molta més capacitat que qualsevol monovolum, i amb una capacitat d’adaptacíó realment extraordinària.
A nivell de conducció el Caddy està molt i molt aprop dels turismes. La direcció és suau i equilibrada, ofereix una bona capacitat de maniobra, el canvi de marxes i la suspensió són precises i afables per arrodonir un model enfocat al confort de marxa. Fins i tot, ens ha sorprès l’aïllament acústic, realment bo per un model d’aquestes característiques i amb motor dièsel, el qual ofereix un rendiment notable amb un consum i emissions d’allò més controlats.
El VW Caddy destaca pel gran volum d’assistències a la conducció, com per exemple frenada d’emergència a la ciutat amb detecció de peatons i ciclistes, control de creuer actiu amb funció stop&go, assistent de canvi de carril amb avisador d’angle mort, assistent de canvi involuntari de carril, assistent d’aparcament, inclús sistema de conducció autònoma de nivell 2.
Amb un comfort de marxa realment bo, un equipament i tecnologia desbordants en el segment, i un disseny i gamma variada per a tot tipus de necessitats, el Caddy actual res té a veure amb el seu predecessor. Una generació que, a més, creixerà d’aquí poquet, ja que hi haurà una versió amb tracció total pel model dièsel més potent, una versió amb Gas Natural cap a finals d’aquest any i, pel 2022, una sorprenent i esperada híbrida endollable.