Home Actualitat Volkswagen estudia la gestió intel·ligent del trànsit amb ordinadors quàntics
Volkswagen estudia la gestió intel·ligent del trànsit amb ordinadors quàntics

Volkswagen estudia la gestió intel·ligent del trànsit amb ordinadors quàntics

0
0
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

El Grup Volkswagen estudia la gestió intel·ligent del trànsit amb ordinadors quàntics. Segons informa la companyia alemanya, per primera vegada els seus experts han aconseguit utilitzar un ordinador quàntic per desenvolupar un sistema de gestió del trànsit que substituirà les previsions de volum de trànsit, demanda de transport i temps de trajecte per càlculs precisos.

Aquest estudi busca que les empreses de taxi i transport públic, així com proveïdors de serveis de transport, siguin capaces de desplegar les seves flotes de manera considerablement més eficient, alhora que es minimitzin els temps d’espera dels passatgers.

Resoldre tasques complexes

Els ordinadors quàntics poden resoldre tasques altament complexes, com l’optimització del trànsit, més ràpidament que els supercomputadors convencionals. En alguns casos, trobar una solució només és possible fent servir ordinadors quàntics.

Volkswagen considera que aquesta tecnologia de computació té un potencial considerable per al desenvolupament de noves aplicacions i models de negoci dins de la companyia.

L’algoritme quàntic permet càlculs precisos

Per desenvolupar un nou sistema de gestió del trànsit, els experts de Volkswagen analitzen primer les dades anònims de moviment amb ordinadors convencionals per calcular l’acumulació de trànsit i el nombre de persones implicades.

El segon pas, l’optimització, es completa amb un algoritme quàntic. Per exemple, és possible assignar números concrets de vehicles a destins diferents en base a les prediccions per proporcionar transport per a tots els passatgers en espera.

Això eliminaria algunes ineficiències del transport costoses, com taxis i autobusos recorrent distàncies considerables sense passatgers, els temps d’espera llargs o l’escassetat de vehicles en zones d’alta demanda.

Els operadors del transport públic podrien afegir recorreguts addicionals en horaris fixos per ajustar-se millor a la demanda. Per Volkswagen, aquest sistema de gestió del trànsit quànticament optimitzat podria oferir-se com un nou servei comercial. Els experts també veuen possibilitats d’aplicació del seu algoritme en la infraestructura de trànsit i en la interconnexió de vehicles, especialment en relació amb els vehicles autònoms.

Provar l’algoritme a Barcelona

Primer, els experts volen provar l’algoritme a Barcelona, ja que disposen d’una base de dades adequada per a aquesta ciutat. Estan cooperant amb la teleoperadora Orange i amb l’especialista en data science Teralytics. Com a principi general, l’algoritme pot escalar-per adaptar-se a qualsevol ciutat.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *