Home Actualitat Volkswagen Golf First Edition Sport 1.5 TSI DSG: Segueix sent el rei
Volkswagen Golf First Edition Sport 1.5 TSI DSG: Segueix sent el rei

Volkswagen Golf First Edition Sport 1.5 TSI DSG: Segueix sent el rei

0
0

La vuitena generació del Volkswagen Golf ha arribat carregat de tecnologia, connectivitat, electrificació i digitalització. Un model de disseny continuista per fora, però dotat de més caràcter i que, per dins, és tota una declaració d’intencions amb un perfil marcadament revolucionari.

Amb 45 anys d’existència, el Golf s’ha definit durant dècades com el cotxe mitjà europeu perfecte. La referència en què tots els fabricants sempre s’han emmirallat. I és que pocs cotxes a la història han deixat tanta empremta com el Golf. I estem segurs que, aquesta evolució, marcarà una nova era.

Exteriorment compleix amb les premisses vitals d’un compacte amb tocs de modernitat, acoblat a la plataforma modular MQB (i només amb versions de 5 portes), que permet un vehicle de línies de carrosseria dinàmiques i que no cansen amb el temps, millorant l’aerodinàmica, i amb el nou logo de VW estampat a la zona frontal i posterior. A més, té detalls molt ben aconseguits com la doble sortida d’escapament simulada, el pilar C de generoses dimensions i uns nervis del capó i del lateral que li confereixen un toc marcadament esportiu.

Però aquesta estètica, diguem-ho així, un xic continuista, es difumina quan accedim a l’interior, somrient i donant la benvinguda a l’era digital amb un davantal minimalista, molt ordenat i de superfícies netes, on el reclam són les dues pantalles de deu polzades (gairebé unificades), amb les quals, podem configurar qualsevol cosa de forma tàctil. Els botons físics s’han minimitzat al màxim! La digitalització és súper completa, oferint una informació amplíssima amb un nivell gràfic sensacional.

Per si fos poc, s’ha millorat notablement l’assistent de veu, i permet demanar qualsevol cosa al Golf saludant amb la frase “Hola Volkswagen”… No cal dir que té tots els protocols per Apple i Android, i connexió i càrrega dels smartphones sense fils.

Seguint amb la tecnologia, no podem oblidar que la majoria d’ella va enfocada a augmentar la seguretat. I en aquest aspecte, aquest Golf és extraordinari. És el primer VW que inclou de sèrie la tecnologia Car2X, que comparteix informació amb altres vehicles que circulen per la via i disposa, també, de l’innovador Travel Assist, una tecnologia que fa treballar el conjunt d’assistents a la conducció de forma combinada convertint-la, en gairebé, una conducció semi-autònoma fins als 210 km/hora. I també trucada d’emergència, detecció d’angle mort i un llarg etcètera.

Al volant, aquesta nova generació del Golf té un comportament conegut, de reaccions molt nobles i que transmet una seguretat magnífica. És com si l’hagués conduït tota la vida i permet afrontar qualsevol situació de forma dinàmica i sense esforç, i més gràcies a la suspensió adaptativa. Trepitja molt bé l’asfalt, és agradable en asfalts trencats i l’aïllament acústic és molt bo.

El desplegament tecnològic de VW amb el nou Golf ha estat sense precedents, oferint motors de gasolina TSI, dièsel TDI, gas natural TGI, Mild Hybrid eTSI i híbrids endollables sHybrid. Un d’ells és aquest model que tenim entre les mans, de 150 CV de potència amb canvi DSG de 7 velocitats. Només fa falta que us digui que per anar ràpid no cal un GTI. Ja m’enteneu, veritat? Si en voleu més, però, no patiu. Hi haurà disponibilitat de híbrids 1.4 TSI de 204 CV o 245 CV, amb etiqueta 0 emissions, i variants GTI, TCR i R.

Pocs cotxes com aquest poden presumir de la història comercial que ha tingut… el Golf. Un referent a les vides de molts de nosaltres. El conec, i molt bé. I us puc ben assegurar que segueix tenint les seves senyes d’identitat intactes. Potser és el cotxe més conegut del mercat. Però no per això ens deixa de sorprendre 45 anys després. El seguirem de ben aprop, perquè estic segur… que marcarà una nova era.

 

FITXA TÈCNICA

Volkswagen Golf First Edition Sport 1.5 TSI 150 CV DSG 7 vel.

Motor: Gasolina de 1.498 cc

Potència: 150 CV

Canvi: Automàtic DSG 7 vel.

Acceleració de 0 a 100 km/h: 8,5 segons

Consum: 5,7 l/100 km

Emissions: 130 gr/km

Pes: 1.380 kg

Dipòsit: 50 litres

 

Més informació a Autopodium Volkswagen

 

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *