Home Actualitat Volkswagen Golf R: El llistó torna a pujar
Volkswagen Golf R: El llistó torna a pujar

Volkswagen Golf R: El llistó torna a pujar

0
0

Volkswagen ha posat per primera vegada el número 3 com a primer dígit de la xifra de potència del Golf R. Un plus que ve acompanyat d’una no menys significativa disminució del consum de combustible, que la marca alemanya quantifica en un 18%, i la incorporació d’una nova generació de la tracció total 4Motion i d’una nova direcció assistida progressiva. Un còctel amb excel·lents ingredients que hem tastat al circuit del Parcmotor Castellolí, dins l’11ª edició del Volkswagen Race Tour.

XGolf R_1

Text: Josep Casanovas | Fotos: Volkswagen

És evident que amb només dues voltes als 4,140 quilòmetres del traçat de Castellolí només tenim una idea elemental de l’immens potencial de la quarta generació del VW Golf R. Un breu contacte, un simple tast, però prou revelador si en el moment d’assaborir-lo hi concentrem els cinc sentits.

XGolf R_3Els cinc sentits? Sí, el de la vista se’ns activa només amb tenir el nou Golf R al davant. Ens fixem en els seus distintius externs (para-xocs, llandes de 18 polzades, sortides dobles d’escapaments) i interns (pedals d’alumini, velocímetre escalat fins a 320 km/hora, la primera meitat de l’esfera fins a 100 km/hora). El del tacte entra en acció quan sentim el cos perfectament subjectat pel seient, amb una posició al volant d’allò més natural. Engeguem el motor i se’ns posa en marxa el de l’oïda tan punt en la pantalla central seleccionem el mode Sport després de recórrer un centenar de metres i no només canvia la resposta del motor, transmissió i control d’estabilitat, sinó també la sonoritat.

No el tenim gens ni mica per la mà però malgrat això el nou VW Golf R ja passa com una exhalació pels primers revolts, les rectes ens semblen més curtes del que són -amb una acceleració de 0 a 100 en menys de 5 segons ja queda tot dit- i el 9% de desnivell en segons quins trams de pujada sembla no ser-hi. I és que no només són 300 CV en la franja entre 5.600 i 6.200 rpm o 380 Nm disponibles constantment fins a 5.500 rpm, sinó que també comptem amb la nova tracció total permanent 4Motion amb embragatge Haldex de cinquena generació, que intervé amb més anticipació, i la nova direcció assistida que limita a només 2,1 voltes el gir complet del volant. I continuem fent via ara en la baixada (amb sectors del 8%) i com si res, els frens són tan contundents que ens canvien les referències que teníem d’aquesta pista.

Der neue Volkswagen Golf REns tempta desconnectar el control d’estabilitat, cosa que per primera vegada és possible amb la funció Sport –Volkswagen també ofereix opcionalment la suspensió adaptativa electrònica DCC, amb mode Race- però desistim perquè abans de fer-ho ens caldria conèixer molt més bé el cotxe i és hora de començar a refrigerar els frens i tornar-lo al pit-lane. Quan hi arribem, sens activen els dos sentits que encara no havíem fet treballar: l’olfacte, amb el flaire dels frens sobreescalfats –ens fa l’efecte que no ens hem estat de massa res- i el del gust, aquest en sentit figurat, per haver conduït aquest cotxe, ni que hagi sigut uns breus minuts però sense els condicionants ni les reserves que imperativament hauríem d’haver respectat en carretera.

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *