Home Actualitat Volkswagen i Skoda celebren 25 anys de matrimoni
Volkswagen i Skoda celebren 25 anys de matrimoni

Volkswagen i Skoda celebren 25 anys de matrimoni

0
0

La fusió entre Volkswagen i Skoda celebra el seu 25 aniversari. Va ser al març de 1991 quan es va signar el contracte que va convertir la marca txeca en un apèndix del Grup Volkswagen. En un quart de segle en què els seus responsables valoren que la marca ha passat de ser un productor regional a un dinàmic fabricant internacional de vehicles.

Skoda i Volkswagen, un matrimoni de 25 anys (Foto: Skoda)
Skoda i Volkswagen, un matrimoni de 25 anys (Foto: Skoda)

Actualment Skoda produeix més d’un milió d’automòbils a l’any i està present en més de 100 mercats a tot el món. La gamma de models més àmplia fabricada en la seva història es produeix en 14 factories de dos continents. En l’any de l’aniversari, el fabricant txec comença a produir un nou model en el segment SUV.

“En els últims 25 anys, Skoda ha passat de ser una marca regional a un fabricant de cotxes amb èxit internacional. Els factors decisius per a això van ser l’adquisició per part del Grup Volkswagen fa un quart de segle i la cooperació professional entre Skoda i Volkswagen . la història d’èxit de la nostra marca és única a la història de l’automoció “, afirma Bernhard Maier, CEO de Skoda.

Skoda, una empresa pública txeca privatitzada

Skoda era una empresa pública del règim comunista txec que va ser privatitzada amb l’arribada de la democràcia capitalista. El volum de producció en aquell moment era de 200.000 vehicles per any: la gamma de models consistia en tan sols dos: un amb motor posterior que aviat es deixaria de fabricar, i el compacte Favorit, que va ser presentat el 1987, juntament amb la seva versió familiar Forman. Avui, Skoda ofereix una extensa gamma de models: des del petit Citigo al seu vaixell insígnia, el Superb, amb una oferta total de més de 40 models.

Anteriorment a la seva aliança amb Volkswagen, diferents fabricants d’Europa Occidental i d’altres continents van expressar el seu interès al govern txecoslovac sobre la marca. Skoda va ser fundada a finals de 1895 durant els primers anys de l’automoció, per la qual cosa és una de les marques més antigues del món en aquest sector.

Skoda i Volkswagen comencen a col·laborar el 1990

Volkswagen havia expressat anteriorment el seu gran interès en la marca de Mladá Boleslav. El 1987, el responsable de desenvolupament, Petr Hrdličca, va presentar un prototip del nou Favorit amb tracció davantera a Wolfsburg, que va ser revisat rigorosament per Volkswagen. Una vegada que es va haver detallat la informació sobre el nou model i es va saber del seu gran potencial, Skoda va resultar encara més atractiva des de la perspectiva del Grup Volkswagen. Un altre dels factors decisius segons la companyia alemanya “va ser la instruïda, i la creativa i motivada plantilla d’empleats txecs”.

El 9 de desembre de 1990, el govern txec va decidir que el Grup Volkswagen seria el partner estratègic de Skoda. El 28 de març de 1991, el llavors ministre d’Indústria txec, Jan Vrba, i el conseller delegat de Volkswagen per aquell temps, Carl Hahn, van signar un contracte per a la integració del fabricant de cotxes txec en el Grup Volkswagen. El 16 d’abril de 1991, el document va entrar en vigor, complementat amb una contribució de capital i l’aprovació dels accionistes. Amb l’aportació de 620 milions de marcs alemanys al llarg de 1991, el Grup Volkswagen va adquirir primer el 31 per cent de les accions en la companyia de Mladá Boleslav. El grup va anar incrementant la seva participació gradualment i es va convertir en l’únic propietari de la societat el 30 de maig del 2000.

Skoda, un puntal de l’economia txeca

El cor de la marca segueix bategant a Mladá Boleslav. La seu central de la companyia i la planta principal estan en Bohèmia, a 30 minuts amb cotxe al nord de Praga, des de fa 121 anys. La ciutat és un dels bressols de la indústria automobilística d’Europa, els pioners de la qual van ser Václav Laurin i Václav Klement.

Inspirats per la mobilitat motoritzada sobre dues i quatre rodes, els dos homes van establir les bases de la companyia actual el 1895. Van ser cotemporanis a Ferdinand Porsche, el lloc de naixement a Vratislavice no es troba lluny de Mladá Boleslav.

Actualment, Skoda és un dels pilars essencials de l’economia txeca: el 2014, el fabricant va generar el 4,5 per cent del producte interior brut de la República Txeca i és responsable de prop del 8 per cent del total de les exportacions.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *