Home Actualitat Volkswagen Passat: Evolució sense revolució
Volkswagen Passat: Evolució sense revolució

Volkswagen Passat: Evolució sense revolució

0
0

Volkswagen estrena la vuitena generació del Passat, amb més equipament i noves motoritzacions.

Der neue Volkswagen Passat

Text: X.P. | Fotos: Volkswagen.

Així són les grans novetats de Volkswagen, oferint sempre millores respecte de la generació anterior però sense trencar l’estil tradicional. No tocar el que funciona, i això és el que s’ha fet amb el nou Passat. Els models de la marca alemanya segueixen l’estela demostrada amb el mite Golf i mantenen una millora constant en les noves versions. La berlina estrella de Volkswagen entra en la seva vuitena generació i acaba d’arribar als nostres concessionaris amb un interessant preu de sortida (sense descomptes) de 26.150 euros per a la berlina i 28.190 euros per a la carrosseria familiar Variant.

Der neue Volkswagen PassatEn aquesta nova entrega del Passat s’entreveu una evident racionalització de l’espai interior. A partir d’una nova entrega de la plataforma MQB, el Passat creix en distància entre eixos sense haver-ho de fer en llargada. Mesura 4,76 metres (dos mil·límetres menys que l’anterior) però guanya 33 mil·límetres de batalla, i això es tradueix en més espai a l’interior, especialment a les places del darrere. Aquest canvi interior comporta també una modificació de les proporcions exteriors, comprimint més la part davantera, escurçant-la i incrementant la línia visual de la part posterior (tot i que segons quin sigui el color perd volum i pot arribar a semblar-se a un Seat Toledo o un Skoda Octavia). El maleter creix respecte de l’actual, amb 586 litres el de la berlina i 650 litres el del familiar.


Der neue Volkswagen Passat und Passat VariantMolt bon equipament. 
El nivell i la qualitat de l’equipament creix de forma exponencial i afegeix una gran millora en els sistemes d’ajuda a la conducció. Nou sistema d’infoentreteniment, amb el sistema  Mirror Link com a estrella (connecta al sistema del vehicle el telèfon mòbil i moltes de les seves aplicacions). També cal destacar el nou visualitzador del conjunt d’indicadors, que de forma opcional és ofert en format digital (molt semblant al del Audi TT) i posiciona en la zona central les indicacions del navegador (entre altres elements) minimitzant a voluntat la mida dels rellotges del velocímetre i compta-revolucions. Això permet més espai per reflectir el navegador, que es pot  veure independentment de si està situat o no en la pantalla de la consola central.

Der neue Volkswagen PassatOferta motriu. En el nou Passat s’ha realitzat un important treball en la millora de les suspensions. També s’ofereix una àmplia gamma motriu, amb nou propulsors. En gasolina són cinc mecàniques: dues 1.4 TSi de 125 i 150 CV (que són els primers en arribar al mercat), un 1.8 TSi de 180 CV i dos 2.0 TSi de 220 i 280 CV. Quant a motors dièsel hi ha un 1.6 TDi de 120 CV i tres 2.0 TDi amb potències de 150 CV, 190 CV i 240 CV (aquest últim nou en el grup Volkswagen). A més del canvi manual de sis velocitats, el nou Passat pot muntar (segons la motorització) un canvi DSG de sis marxes i un altre de set.

La marca ha anunciat que el Passat no només tindrà les versions berlina i familiar sinó que ja aposta per un GTE (híbrid), un Alltrack (amb tracció total, que arribarà l’any que ve) i un R-Line (gamma esportiva). Responsables de producte de Volkswagen han reconegut recentment que el Passat pot donar lloc a una nova generació del CC, una versió de tall més esportiu, amb la qual s’eliminarien les opcions de pensar en un GTi.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *