
És un dels urbanistes més reconeguts del mercat, tant per la seva qualitat com pel seu caràcter desenfadat. I amb aquesta configuració R Line, la seva passió i esportivitat, encara està més accentuada.
El Volkswagen Polo sempre ha estat un dels cotxes urbans per excel·lència, al costat dels seus cosins del Grup VW, el Seat Ibiza o l’Skoda Fabia. Però el Polo sempre ha aportat la qualitat habitual de la marca, molt a prop de models de segments superiors.

Un acabat impecable
L’acabat R-Line ofereix una sèrie d’elements exteriors sobre l’acabat base, el Life, que per 1.850 euros més valen la pena. Perquè, per exemple, les llandes són de 16 polzades i no de 15, afegeix sensors d’aparcament, el Digital Cockpit Pro amb pantalla multicolor de 10,25 polzades o, el més interessant i ja comentat, el paquet exterior esportiu R-Line.
Clar que si es busca preu, amb l’acabat Life es queda en 21.860 euros i no els 23.710 d’aquest R-Line, però la diferència, sobretot d’aspecte, és molt notable. I és que també porta unes motllures cromades que imiten sortides d’escapament o finestretes posteriors i lluneta enfosquides.
A més, a l’interior sorprèn perquè té un programari, molt intuïtiu i que funciona molt ràpid, per descomptat, compatible amb Apple CarPlay i Android Auto. La qualitat també és molt bona.
Al volant es percep aquesta qualitat i el confort d’uns seients molt ben resolts, còmodes i amb bona subjecció lateral. El mateix passa darrere, que compta amb uns seients còmodes, i amb bon espai, sobretot per als caps dels més alts. Per cert, i és que a més, té uns 351 litres de capacitat de maleter, un dels més amplis d’aquest segment.
Darrere hi ha espai suficient per a dos adults. I a nivell d’equipament, en aquest acabat no falten elements com els sensors acústics d’aparcament davanters i posteriors, sistema de detecció de vianants, control de creuer adaptatiu, climatitzador bizona o assistent de frenada d’emergència, entre altres.

Motor molt solvent
Aquest Polo compta amb un motor 1.0 TSI de tres cilindres, amb turbo i 95 CV. Pot semblar poca potència, però resulta més que suficient per a defensar-se en l’ús ciutadà i realitzar alguna escapada o, fins i tot, un viatge d’estiu o Setmana Santa.
Aquest propulsor té un bon impuls i mou perfectament les mides i pes que arrossega. I a més, amb l’efectiu i ràpid temps de resposta del canvi manual de cinc velocitats, encara el fa més solvent, i més comptant el seu consum, que no passa dels 5,2 litres/100 km.
Si es parla de la fluïdesa d’un viatge, en autovia, el Polo té una estabilitat molt bona, tant que sembla que es viatja en un cotxe més gran. A més, el soroll aerodinàmic està ben resolt i la suspensió fa el seu treball de manera notable. A això se li uneix una direcció prou directa per a maniobrar bé en ciutat i mantenir el Polo en la trajectòria correcta en llargs viatges sense esforç i sense moltes correccions. Amb tot això, el petit Volkswagen reuneix tots els requisits que qualsevol pot demanar en un urbanita d’aquest estil.

