Volkswagen Tiguan eHybrid: Versàtil, distingit i amb etiqueta 0

Hi ha models que provem que pràcticament no necessiten presentació. I aquest, segurament, és un dels casos. I és que quan diem la paraula Tiguan estem parlant d’un dels models més prolífics de VW. Un SUV compacte versàtil i distingit, que en aquest cas, porta estampada al parabrisa la preuada etiqueta 0 de la DGT gràcies a què és la versió eHybrid, l’híbrid endollable de 245 CV de potència que permet recórrer fins a 52 kms en mode 100% elèctric.

Aquesta segona generació vol seguir estant a la part alta del podi del segment gràcies a un rentat de cara, amb nou disseny frontal un punt més dinàmic, amb el logo més minimalista, fars full led i matricial en aquesta versió (ideals en conducció nocturna), lateral amb pocs canvis (només l’accés a la càrrega elèctrica) i una zona posterior amb pilots full led amb catadriòptic allargat que va de costat a costat.

A l’interior l’espai segueix sent el mateix, diàfan i amb molt bona disposició de tots els components, bon espai davant i al darrera, amb materials que tenen més qualitat, seients còmodes i de bona subjecció, molts cofres on desar objectes, maleter de 476 litres de capacitat i en destaquen el volant de disseny més refinat i botons lumínics, els comandaments de la climatització, i les pantalles interiors, de 8 a 9,2 polzades, amb tots els protocols, ports USB-C i gran pantalla Virtual Cockpit molt personalitzable.

Al volant del Tiguan eHybrid la primera percepció que ens ve al cap és la “comoditat” i, també, la bona fermesa que demostra en zones revirades i carreteres secundàries, i més si escollim entre els diversos modes de conducció en funció d’on estem circulant. El tacte de la direcció és bastant assistida però molt precisa i la frenada és ferma i potent, però haurem de trobar-hi el tacte al ser un híbrid endollable i aprofitar al màxim la frenada regenerativa.

A nivell motriu aquest VW respon amb moltíssima eficàcia a totes les demandes. Els seus 245 CV de potència i 400 Nm de parell fan que no trobem mai a faltar potència ni acceleració, amb una funció overboost fantàstica per brindar un rendiment òptim i amb una caixa de canvis que és una meravella, una DSG de doble embragatge de 6 velocitats que no fa falta que us n’expliqui les lloances.

Per cert… Els temps de recàrrega de la bateria oscil·len entre un endoll normal carregada en unes 5 hores i amb un Wallbox no arribarà a 4 hores. Amb això no faria falta una instal·lació més potent.

En conclusió, aquest Tiguan ens ha semblat un SUV compacte molt i molt resolutiu, preparat per a tot tipus de reptes, de disseny impecable, amb una mecànica excepcional, molt racional i dinàmica (i més si els teus desplaçaments diaris són estrictament urbans) i amb un comportament molt equilibrat, entre esportivitat i comoditat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Audi R8 V10 performance RWD: Del circuit al carrer

Audi R8 V10 performance RWD: Del circuit al carrer

Amb el suggeridor cognom “performance”, Audi redefineix el plaer de la conducció

Posterior
Quartararo, Augusto i Guevara: tres trons en el circuit del Tro de Cervera

Quartararo, Augusto i Guevara: tres trons en el circuit del Tro de Cervera

Sachsenring, Alemanya

També et pot interessar
Total
0
Share