Volvo Cars deixa caure vehicles nous des d’una alçada de 30 metres per ajudar als equips de rescat a salvar vides

Volvo Cars drops new cars from 30 metres to help rescue services save lives

És el crash test més extrem mai dut a terme per Volvo Cars, i és de vital importància. Per perfeccionar les seves habilitats, els especialistes en extraccions de víctimes d’accidents de centre de seguretat de Volvo Cars solen utilitzar vehicles estrellats.

Perquè els equips de rescat puguin preparar-se per qualsevol tipus de col·lisió possible i simular les forces que es produeixen en els impactes més extrems, més enllà del que és possible simular amb els assajos ordinaris, Volvo Cars ha pres recentment mesures igual d’extremes. Per primera vegada, ha deixat caure diverses vegades des d’una grua a una alçada de 30 metres diversos vehicles Volvo nous.

Això ha permès crear suficients danys com per simular de forma adequada els produïts en les col·lisions més greus: accidents d’un sol vehicle a velocitat molt alta, accidents en què un vehicle xoca contra un camió a alta velocitat o accidents en què un vehicle rep un fort impacte lateral.

En aquestes situacions és probable que l’estat dels ocupants del vehicle sigui crític. Per tant, la màxima prioritat és extreure els passatgers del vehicle i traslladar-los a l’hospital el més aviat possible utilitzant eines hidràuliques de rescat, conegudes en el sector com «mandíbules de vida» (jaws of life). Els especialistes en extraccions solen parlar de la «hora d’or»: cal alliberar la víctima i portar-la a l’hospital en un termini de 60 minuts des que es produeix l’accident.

Volvo Cars drops new cars from 30 metres to help rescue services save lives

«Fa molts anys col·laborem estretament amb els serveis de rescat suecs», assenyala Håkan Gustafson, investigador superior de l’equip d’investigació d’accidents de trànsit de Volvo Cars. «Això és així perquè compartim el mateix objectiu: fer que les carreteres siguin més segures per a tothom. Esperem que ningú hagi de passar mai per l’experiència de patir els accidents més greus, però no tots es poden evitar. Per això és de vital importància comptar amb mètodes que contribueixin a salvar vides quan es produeixen els accidents de més gravetat».

Totes les troballes derivades de les col·lisions i les maniobres d’extracció subsegüents es recopilaran en un informe d’investigació exhaustiu. Aquest informe es posarà a disposició de personal de rescat de tot el món de forma gratuïta perquè puguin beneficiar-se dels resultats i seguir perfeccionant les seves habilitats.

Normalment, els equips de rescat practiquen amb vehicles dels desguassos. No obstant això, aquests vehicles solen tenir fins a dues dècades d’antiguitat. I, pel que fa a la resistència de l’acer, l’estructura de l’habitacle de seguretat i la durabilitat global, hi ha una enorme diferència entre els vehicles moderns i els fabricats fa 15 o 20 anys. A més, els Volvo actuals estan fabricats amb alguns dels tipus d’acer més durs que es poden trobar en els automòbils contemporanis.
Per això és de vital importància que el personal de rescat es mantingui sempre a el dia, estigui familiaritzat amb els models més recents i analitzar els nostres mètodes per tal de desenvolupar noves tècniques d’extracció. En altres paraules: aquestes sessions de formació poden marcar la diferència entre la vida i la mort. Així que, a petició dels serveis de rescat, Volvo Cars va decidir fer un pas més.

«Normalment només provoquem col·lisions dins el laboratori; aquesta és la primera vegada que hem deixat caure vehicles des d’una grua», explica Håkan Gustafson. «Sabíem que les deformacions resultants serien extremes. Ho vam fer per posar a al personal de rescat davant un desafiament real».

En total, deu vehicles Volvo de diferents models es van deixar caure diverses vegades de la grua. Abans de la caiguda, els enginyers de seguretat de Volvo Cars van realitzar càlculs exactes sobre la quantitat de pressió i força a la qual calia exposar cada vehicle per aconseguir el nivell de danys desitjat.

Volvo Cars drops new cars from 30 metres to help rescue services save lives
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El gironí Albert Arenas campió del món de Moto3

El gironí Albert Arenas campió del món de Moto3

Ha estat una carrera de constant patiment per a Arenas, en què Raúl Fernández ha

Posterior
Honda renova tota la seva gamma CR-V e:HEV i incorpora la nova versió Sport Line

Honda renova tota la seva gamma CR-V e:HEV i incorpora la nova versió Sport Line

La gamma CR-V 2021 rep una seriosa actualització, alhora que segueix incorporant

També et pot interessar
Total
0
Share