Volvo reduirà les seves emissions de CO2 per sota de l’objectiu fixat per la UE per al 2020

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Volvo Cars i la seva filial estratègica Polestar confirmen que les emissions del seu parc de vehicles estaran per sota del seu objectiu conjunt de CO2 marcat per la normativa de la Comissió Europea per al 2020, el que dóna encara més credibilitat a l’aposta estratègica d’ambdues empreses per l’electrificació.

Com a resultat, Volvo Cars i Polestar (com Volvo Car Corporation) han signat un acord d’agrupació amb Ford per compartir el seu excedent d’emissions de CO2 d’acord amb el sistema d’agrupació implementat per la Comissió Europea. L’acord està obert a altres fabricants d’automòbils. Els ingressos que s’obtenen en virtut d’aquest acord es reinvertiran en nous projectes de tecnologies verdes.

«Per Volvo Car Group, el futur és elèctric i estem transformant la nostra empresa mitjançant accions concretes», afirma Håkan Samuelsson, director executiu de Volvo Car Group. «Em satisfà saber que estem superant els nostres objectius de reducció de CO2. Això demostra que la nostra estratègia és l’adequada per al negoci i per al planeta».

Volvo Cars va ser el primer dels principals fabricants de vehicles que es va comprometre amb l’electrificació integral i és l’única marca que ofereix una variant híbrida endollable de tots els models de la seva gamma. En els propers anys també introduirà una gamma de models totalment elèctrics, començant amb el XC40 Recharge que començarà a lliurar-se a finals d’aquest any.

Durant els nou primers mesos de 2020, gairebé una quarta part del total de les seves vendes a Europa va correspondre a vehicles híbrids endollables. Segons dades d’IHS, Volvo Cars va ser durant aquest període la marca premium número u de vehicles híbrids endollables a la regió. Per 2025, la companyia aspira que la meitat del seu volum de vendes globals corresponguin a vehicles totalment elèctrics i la resta a vehicles híbrids.

Mentrestant, Polestar va començar a lliurar el seu model 100% elèctric Polestar 2 a principis d’aquest any i s’ha convertit ràpidament en una de les marques de vehicles elèctrics més destacades d’Europa mentre segueix afermant la seva presència al mercat. L’estratègia d’electrificació de Volvo Cars forma part del seu ambiciós pla climàtic, destinat a convertir-la en una empresa sense impacte sobre el clima abans de 2040. Aquest pla no es limita a l’objectiu de reduir les emissions d’escapament mitjançant l’electrificació; també es reduiran les emissions de carboni a la xarxa de fabricació i les operacions generals, així com en la cadena de subministrament i en les operacions de reciclatge i reutilització dels materials.

Com a primer pas concret per assolir aquest objectiu en 2040, l’empresa s’ha proposat reduir el carboni de tots els seus vehicles al llarg de la seva vida útil en un 40% entre 2018 i 2025, incloent una reducció del 50% de les emissions d’escapament per vehicle.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
ESPAI VITAL ÒPTIM

ESPAI VITAL ÒPTIM

La configuració cupè del nou Formentor no resta gens ni mica de comoditat i

Posterior
PRÀCTIC I VERSÀTIL

PRÀCTIC I VERSÀTIL

Les solucions adoptades en la configuració de l’interior, els enginys

També et pot interessar
Total
0
Share