El director executiu Hakan Samuelsson guanya pes en la nova direcció executiva de Volvo
Volvo ha reestructurat la seva direcció executiva per afrontar amb garanties la transformació de la indústria automobilística i els reptes de futur de el sector.
L’organigrama de Volvo Cars inclourà quatre noves àrees. Aquestes dependran directament de el director executiu, Håkan Samuelsson. Aquesta estructura pretén garantir més rapidesa tant en la presa de decisions com en la seva execució. També aconseguir que la forma de treballar de la marca sueca sigui encara més àgil que en l’actualitat.
Renovació de totes les àrees de l’empresa
L’àrea d’operacions comercials estarà dirigida per Lex Kerssemakers. Actualment s’encarrega del grup de Relacions comercials directes amb els consumidors. Inclourà les tres organitzacions regionals d’EMEA, Amèrica i APAC. Així mateix, els serveis de l’automòbil, els negocis en línia i les activitats de màrqueting i marca.
Javier Varela, actual responsable de Fabricació i logística, dirigirà una nova àrea d’operacions industrials i qualitat. Aquesta àrea seguirà amb les activitats de fabricació i logística i se li afegiran les relacionades amb compres i qualitat.
L’àrea de Creació de productes, que inclou investigació i desenvolupament, disseny, estratègia de productes i totes les àrees digitals, tant internes com de cara a el client, estarà dirigida per Henrik Green.
Es crea una nova àrea en la direcció executiva
Es crearà una quarta àrea. És la de Funcions corporatives. Reforçarà un dels elements clau de la cultura de l’empresa en totes les operacions. Donar prioritat a les persones. Estarà dirigida per Hanna Fager, actual responsable de Recursos Humans. A aquesta àrea se li afegiran la gestió d’instal·lacions, assumptes governamentals, sostenibilitat i comunicació.
Els Afers jurídics i de gestió corporativa del grup, a càrrec de Maria Hemberg, i els Afers financers del grup, a càrrec de Carla De Geyesleer, no es veuran afectats.
Mantenir i millorar la posició en el mercat
Aquesta nova organització tindrà la responsabilitat d’executar els ambiciosos plans de l’empresa en els propers anys. Per mitjans d’aquesta dècada, l’objectiu de Volvo Cars és aconseguir que la meitat de les seves vendes globals correspongui a vehicles totalment elèctrics.
Volvo Cars també s’ha compromès a reduir gradualment la seva petjada de carboni. L’objectiu és arribar al 2040 sense cap impacte sobre el clima.