Home Actualitat Volvo XC90: Una nova era.
Volvo XC90: Una nova era.

Volvo XC90: Una nova era.

0
1

Volvo mostra un canvi radical en el disseny del seu SUV i apunta a l’èxit amb una nova versió plena de detalls ‘business’.

stack_781592781

 

Agradarà a tothom. D’això no n’hi ha cap dubte. Qui hi vulgui veure un nou disseny li veurà; els que busquin el modelmés segur del mercat, el trobaran; els que sospiren pel més recent en tecnologia i connectivitat, ho tindran; als que els embadaleix l’elegància i el luxe en els detalls, ho podran palpar, i els que pretenguin una oferta mecànica completa, la obtindran. Aquesta és l’aposta de Volvo en la seva nova era en el món de l’automòbil, i el nom d’aquest compendi d’aptituds és XC90.

image1795El vaixell insígnia de la marca sueca, del que ja se’n poden fer comandes als concessionaris, arribarà amb la seva segona generació el mes de juny i ho farà superant totes les expectatives. En un segment, el dels SUV de luxe, en el que ha de competir amb els totpoderosos alemanys (Audi Q7, Porsche Cayenne, BMW X5 i Mercedes-Benz GLE), la nova oferta de Volvo es pot transformar en quelcom més que una alternativa. Tant per prestacions com per disseny, qualitat i fins i tot preu. El nou Volvo XC90 meravella. I els responsables de la marca en són conscients i per això no han dubtat a l’hora d’oferir el millor del mercat.

image1802Aquest XC90 resumeix a la perfecció la sensació d’anar en classe ‘business’. Aquesta segona generació (la primera és de l’any 2002) representa un salt qualitatiu, un punt i apart en la dimensió de la marca sueca. Estrena la plataforma modular SPA (a l’estil de la MQB de Volkswagen o la EMP2 de PSA) i també el 90% dels components. Dins els seus quasi cinc metres de llargada (la distància entre eixos és de 2,98 metres) ofereix una configuració de set places amb una segona fila de seients desplaçable longitudinalment 15 centímetres (les butaques de la tercera fila es poden plegar).

Les seves línies estètiques són atractives, amb un nou frontal molt més modern i sistema d’il·luminació full LED (tant en les òptiques davanteres com en les del darrere). Ofereix tots els elements de seguretat presents al mercat, tant activa com passiva. L’interior del vehicle experimenta una revolució, oferint una consola central en la que predomina una pantalla tàctil vertical (d’estil tauleta o iPad) des de la que es poden configurar tots els sistemes d’entreteniment, image1810comunicació, climatització i navegació del cotxe. Talment com si haguessin confeccionat el cotxe a partir d’aquest dispositiu. L’avantatge és que es pot gaudir de tots els sistemes que controla el dispositiu sense perdre’ls de vista; sempre els podem recuperar perquè es mantenen en un segon pla ràpidament accessible. A més, disposa de molts detalls ‘business’ en els acabats i els materials.

Mecànicament ofereix tracció total permanent i tres motoritzacions: dièsel de 224 CV, gasolina de 320 CV, i híbrida que desenvolupa de forma conjunta 400 CV (la qual es basa en l’esmentat propulsor de gasolina T6 i un altre elèctric de 80 CV a l’eix posterior), amb una autonomia en mode elèctric de 40 quilòmetres. La gamma de preus comença en els 50.971 euros pel model dièsel, en 70.634 euros pel de gasolina i 79.950 euros per l’híbrid. Després de l’estiu arribarà un D4, que servirà d’accés a la gamma des de 53.900 euros. També pot muntar una suspensió pneumàtica intel·ligent.

etiquetes:

Comment(1)

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *