És un dels SUV Premium més rellevants del segment. Un producte amb un disseny de llenguatge senzill però de gran dinamisme, una habitabilitat interior més que notable, una dotació d’equipament i tecnologia molt completa, sobretot en seguretat i, en aquest cas concret, amb un motor dièsel microhíbrid que augmenta, encara més, la seva comoditat d’ús.
Pocs cotxes hi ha al mercat que ofereixin un grau de benestar com aquest Volvo XC90. El seu habitacle és realment sobri, cosa habitual a la marca escandinava, però ho compensa amb uns materials de molta qualitat amb un davantal de disseny net i uniforme on destaca l’enorme pantalla multimèdia de tipus tauleta, flanquejada al lateral per les sortides d’aire i, a sota, només botons per a les funcions més bàsiques.
L’amplitud de l’habitacle és un dels seus punts forts. Les places davanteres són enormement àmplies i la fila posterior està dividida en tres seients individuals, molt còmodes, i que es poden reclinar i moure en diverses posicions de forma individual que accentúa la modularitat d’aquest automòbil.
Tot i ser un vehicle tant gran, de gairebé cinc metres, l’XC90 ens ha sorprès molt positivament, i és que té una empenta molt bona a baixes revolucions, el motor demostra ser molt capaç en recuperacions i la insonorització de l’habitacle és realment òptima.
Volvo sempre s’ha distingit per fabricar automòbils molt segurs. I per bé que ho segueix fent. Però actualment van molt més enllà, demostrant que són també ideals per viatjar, tecnològics i avantguardistes i amb un nivell d’acabats realment excepcionals.