El dilluns 9 de setembre els pilots i equips de MotoGP van tenir l’oportunitat de fer un nou test oficial en el circuit de Misano, on tornen a córrer la setmana que ve. En aquest, va haver-hi moltes novetats, com els nous intercomunicadors que tindran els corredors per comunicar-se amb els seus equips, un nou pneumàtic davanter de Michelin per a la temporada 2025 i totes les evolucions de cada una de les fàbriques. El panorama és més o menys allà mateix, amb Ducati molt per sobre de la resta i les marques europees tot darrere. La mirada estava posada en els japonesos, que han de fer un pas endavant. Yamaha van marxar satisfets de San Marino, Honda no.
Yamaha no va portar moltes novetats, ja que les concessions els permeten fer tests privats al llarg de la temporada i ja teníem referències de les peces que podien portar en aquesta cita. Els pilots van poder rodar amb el nou xassís que ja han homologat i utilitzat en la cursa del cap de setmana passat, confirmant les sensacions de millora. Van provar nous set-ups que no havien utilitzat mai, novetats en el motor i electrònica… Fabio Quartararo va acabar amb un somriure d’orella a orella la jornada del dilluns, amb una cinquena plaça, i ja va parlar d’un “petit pas que ens pot apropar a classificar sempre en el top-10 en aquest final de temporada”. Per l’altra banda, Àlex Rins va finalitzar 16è, però va millorar en set dècimes el seu ritme del diumenge.
Honda continuen en el mateix punt, sent els seus quatre pilots els pitjors de la graella, sense comptar test riders. Les opinions a dins del box estan dividides, ja que mentre Joan Mir es mostrava preocupat perquè “encara no tenim una línia de treball i el pròxim test ja és a València”, Johann Zarco opinava que “les millores d’avui poden ser el punt de partida del nostre camí”. La marca de l’ala daurada va estar treballant sobretot amb les innovacions en l’aerodinàmica i el xassís, que els ajudarà en el pas pel revolt. “Hem provat la nova aerodinàmica i la veritat és que la moto gira millor, però esperava molt més per a aquest test. Més enllà d’aquest camp, Honda no ha portat pràcticament res més per a provar”, confessava Joan Mir després de la jornada de proves.
Sobre el nou pneumàtic de Michelin, a ‘Pecco’ Bagnaia li va encantar, ja que “frena com un dimoni”. Aquesta nova goma li permet entrar amb més força al revolt, una de les claus de la conducció de l’italià i que actualment no pot explotar tant. A més, Bagnaia assegura que es comporta molt millor darrere d’altres motos, reduint els problemes amb la pressió. No obstant això, i malgrat confirmar que et permet frenar més tard, Marc Márquez opina que és un pneumàtic que no es comporta del tot bé en les primeres voltes i que a Michelin “han de treballar amb la flexibilitat d’aquesta goma”.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP