
Yamaha MT-09 Tracer: Viatges a la lleugera.
Caràcter i esportivitat per a una moto enfocada a la utilització Touring? Doncs sí. És el que ha pensat Yamaha per a la rutilant MT-09 en la seva versió ‘Tracer’. Una rutera diferent…
Albert Alsina | Fotos: Yamaha
Creada amb la base i la batuta de la MT-09, una naked portentosa presentada fa només un any i mig, Yamaha ha decidit generar una versió amb la mateixa essència però de tarannà més aviat viatger. Una moto que manté el genial motor de tres cilindres i 850 cc (tocat lleugerament en l’apartat electrònic amb tres modes de funcionament: STD, A i B) però que per aconseguir comoditat i versatilitat ha replantejat tant el xassís com les suspensions (una mica més robustes), el seient, el manillar i el dipòsit.
La MT-09 Tracer compta amb un semicarenat dotat de pantalla frontal regulable en tres posicions –amb un espectacular grup òptic de tecnologia LED i ‘daylight’- tapes laterals que protegeixen les cames del pilot i protectors de mans.
Tècnicament, els enginyers de Iwata han creat un nou dipòsit de 18 litres (que atorga una autonomia de prop de 300 km) i el subxassís és més robust i una mica més llarg, per col·locar un seient més ampli i confortable i poder equipar maletes de sèrie.
Per aconseguir més seguretat i millors prestacions, Yamaha ha dotat a la Tracer d’ABS i control de tracció de sèrie. Aquest es gestiona mitjançant unes pinyes de comandament totalment noves, heretades de la XTZ 1200 Super Ténéré.
Fitxa tècnica
Motor: Tres cilindres. 4T.
Refrigeració: Líquida.
Alimentació: Injecció electrònica.
Cilindrada: 847 cc.
Potència màxima: 115 CV a 10.000 rpm.
Altura del seient: 845/860 mm.
Distància entre eixos: 1.440 mm
Dipòsit de combustible: 18 litres.
Pes (plena): 210 quilos.
Preu: 9.323 euros.