
Yamaha SR400: Inspirada en el passat, creada per al futur.
La SR400 va ser una de les grans novetats que Yamaha va presentar al passat Saló EICMA de Milà. Un model que arriba per enriquir la família Sport Heritage de la firma dels tres diapasons.
Text: Sergi Mejías | Fotos: Yamaha
35 anys d’història. Queda lluny per uns, molt lluny per a altres o no tant per segons qui, aquella dècada dels 70 en què Yamaha va accelerar el pols del segment amb el llançament dels models SR, unes propostes que es basaven en la popular XT500. I la SR400 va néixer arran de la legislació del Japó que posava les 400 com els models més accessibles i no les 500. La SR400 va marcar una generació i torna amb força en aquest 2014.
Motor a prova de bomba. Com en el model original, però salvat el pas del temps, la SR400 arriba impulsada per un motor monocilíndric amb dues vàlvules, refrigerat per aire. Es tracta d’una mecànica senzilla que ofereix 23 CV i que més enllà de la potència destaca per la seva robustesa i baix manteniment. La injecció s’encarrega de suavitzar el funcionament i rebaixar el consum.
Engegada amb pedal. La SR400 és una clàssica del nostre temps i els enginyers de Yamaha han volgut donar a aquest tota la seva essència. Per això ens trobem que per poder-la arrencar s’ha de tirar de pedal. En els models originals era tot un art posar en marxa un motor monocilíndric ‘a patada’. Ara s’ha simplificat la feina amb la presència de la injecció i d’un sistema d’encesa que genera millor espurna. A més, al costat dret de la culata hi ha un indicador que assenyala quan el pistó està en posició òptima per arrancar, i al manillar hi ha una palanca per accionar el descompressor.
Un xassís singular. En aquest cas Yamaha utilitza el bastidor per transportar l’oli, que flueix al motor pel tub principal. Aquest sistema presenta força avantatges sobre el clàssic càrter humit, com ara les pèrdues degudes al bombeig a l’interior del motor. A més, l’absència d’un càrter incrementa la distància respecte del sòl.
Senzilla però eficaç. No negarem una evidència com és la senzillesa dels seus components. Però compte perquè són senzills però eficaços en la seva funció. Així ens trobarem una forquilla convencional de 150 mm i darrera dos amortidors de 100 mm. En el tema dels frens, el tren davanter munta una pinça de dos pistons que mossega un disc de 298 mm; darrera hi ha un tambor.
Ideal per customitzar-la. La nova Yamaha SR400 donarà molt de joc. I per no pel fet de tractar-se d’un model retro que pot tornar a ser el referent d’aquells que busquen una moto a prova de bomba pels seus desplaçaments. La SR400 donarà molt de joc perquè és la base ideal per que ‘costumitzadors’ com Kiddo Motors i Fuel Bespoke facin de les seves i creïn models amb personalitat pròpia ja sigui una ‘cafè racer’, una ‘bobber’ o una ‘scrambler’.
Fitxà tècnica
Motor: 1 cilindre, 399cc, 4 temps, 2 vàlvules
Refrigeració: Per aire
Alimentació: Injecció Electrónica
Arrencada: A pedal
Canvi: 5 velocitats
Potència màxima: 23 CV a 6.500 rpm
Parell màxim: 27,4 Nm a 3.000 rpm
Altura del seient: 785 mm
Llargada total: 2.085 mm
Pneumàtic davanter: 100/90 18
Pneumàtic posterior: 110/90 18
Dipòsit gasolina: 12 litres
Pes en marxa: 174 quilos
Preu: 5.999 euros
Colors: Negre y gris mat