
Atreveix-te a fer el salt
Les dues rodes del tren davanter de la Yamaha Tricity són un plus de seguretat i una garantia per aterrar en el món de la moto amb bon peu.
Text: Sergi Mejías / Fotos: Kimi Sabaté
Elegant, assequible i segura gràcies a les seves tres rodes. Així veiem la Yamaha Tricity 125, l’opció més segura per dir adéu al cotxe, el metro o l’autobús a la ciutat i gaudir d’una nova vida amb el temps que estalviaras al manillar d’aquesta escúter
La Tricity és una escúter cómode, amb tots els comandaments a la mà i fàcil de maniobrar parada amb un pes de 152 kg i una altura del seient de 780 milímetres. A més, tampoc és un model voluminós de manera que podrem burlar el tràfic amb certa soltura.
Circular amb ella per la ciutat és un joc de nens. Àgil i maniobrable ens farà el dia a dia més fàcil amb l’afegit de disposar del sobre de superfície de contacte amb el terra en el tren davanter, detall decisiu sobre superfícies relliscoses o pel dia que plogui.
Les prestacions són més aviat discretes però eficients per moure’ns sense problemes, encara que acompanyats ho acusa més, ja que el motor rendeix a uns justos 11 CV. La velocitat màxima no supera els 100 km/h i el consum mitjà es situa al voltant dels 2,7 litres cada 100 km.
El quadre d’instruments digital, la plataforma reposapeus plana i poder guardar un casco integral sota el seient són part dels seus bons arguments. I el mateix succeïx amb la frenada, una de les seves grans virtuds ja que compta amb renada combinada i una altra versió amb ABS.
En conclusió, estem davant la millor opció per introduïr-se en el món de les dues rodes i de forma segura. Perquè, a més, ofereix un comportament dinàmic com si fos una escúter normal. El preu tampoc desentona i es situa al voltant dels 3.699 euros. El progrma de compra a terminis de Yamaha permet estrenar la Tricity des de 60 euros al mes. I es pot portar amb carnet de cotxe amb tres anys d’experiència.
Ens ha agradat
- Frenada
- Comportament dinàmic
- Preu
- Consum
No tant
- Potència justa
- Amortiguació del darrere
FITXA TÈCNICA
Motor: 1 cilindres quatre temps
Cubicatge: 124,8 cc
Refrigeració: Líquida
Alimentació: Injecció electrònica
Canvi: variador automàtic
Potència màxima: 11 CV a 9.000 rpm
Par motor: 10,4 Nm a 5.500 rpm
Altura del seient: 780 mm
Distància entre eixos: 1.310 mm
Pneumàtic davanter: 90/80 14
Pneumàtic del darrere: 110/90 12
Capacitat de dipòsit: 6,6 litres
Pes en funcionament: 152 kilos
Web: www.yamaha-motor.es
Preu: 3.699 euros / 4.199 euros (ABS)
REVISTA ONLINE APP STORE GOOGLE PLAY