Home Actualitat Yamaha Tricity: Adéu cotxe, adéu bus. Hola Tricity!
Yamaha Tricity: Adéu cotxe, adéu bus.  Hola Tricity!

Yamaha Tricity: Adéu cotxe, adéu bus. Hola Tricity!

0
0

Qui es mou dins la ciutat en cotxe o transport públic perquè, per un o altre motiu, no s’atreveix a fer el salt al món de les dues rodes, trobarà la solució ideal en el nou Yamaha Tricity, al que l’eix davanter de dues rodes aporta un plus de seguretat. I amb un preu que no superarà els 4.000 euros, eh que és tot un reclam?

yamaha_Portada

 

Text: Sergi Mejías | Fotos: Yamaha

Nova mobilitat? Sota el nom de Nova Mobilitat Urbana, Yamaha ha començat a desenvolupar una sèrie de models que tenen el Tricity com a capdavanter. Unes propostes innovadores pensades per fer-nos la vida més fàcil. Ara bé, un escúter amb dues rodes al davant no és tan innovador si tenim en compte el Piaggio MP3, el Peugeot Metropolis i el Quadro. Tots ells es poden conduir amb el carnet B. Tot i això, sí que resulta innovador per a Yamaha un model de les seves característiques per captar un client ‘no de moto’ i que amb un vehicle més gran i potent no s’atreviria a fer el salt.

Tres millor que dues. Hi ha algun dubte que el tren davanter és la gran raó de ser del Tricity?. El nou i exclusiu mecanisme inclinable multiroda (Leaning Multi Wheel, LMW) del xassís del Tricity ha sigut dissenyat específicament per Yamaha. Rere el carenat davanter hi ha una suspensió per paral·lelograms que proporciona al Tricity la capacitat d’inclinar-se com si fos un escúter de dues rodes. Els components dels paral·lelograms s’uneixen a la forquilla i la pipa de la direcció del xassís de forma que quan la Tricity pren una corba, el sistema inclina les dues rodes davanteres en paral·lel. Tot i la inclinació, l’amplada de via es manté constant, la qual cosa garanteix una sensació natural i intuïtiva en les corbes.

yamaha_3Futurista. Un vehicle, sigui quin sigui, primer ha d’entrar per la vista. I el disseny del Yamaha Tricity resulta realment atractiu, amb un frontal dominat pel grup òptic i els intermitents integrats al carenat. El seient és de dos nivells per a un major confort. Sota el seient hi podrem desar un casc integral. I la part posterior manté el flux visual iniciat al frontal, i disposa de dos estilitzats agafadors per al passatger. Les llandes davanteres de 14 polzades també ajuden a estilitzar la línia d’un model que per a una major seguretat compta amb una frenada combinada amb dos discos davanters de 220 mil·límetres i un posterior de 230 mm.

yamaha_1Amb carnet de cotxe. El Tricity arriba impulsat per un nou motor de 125 cc que l’habilita per a ser conduit amb carnet de cotxe sense necessitat d’estar homologat per a aquest ús, com la resta de la seva competència. El propulsor està refrigerat per aigua i destaca per un disseny especial dels sistemes d’admissió i escapament, que millora el rendiment en el típic ús urbà, amb continues interrupcions de la marxa. Això fa que el Tricity es mogui amb desimboltura entre el trànsit. Disposa de la tecnologia d’injecció YMJET-FI Yamaha que proporciona eficiència en la conducció juntament amb una acceleració contundent a baixes velocitats, a més d’una excel·lent capacitat de resposta en règims mitjans i alts i un consum contingut.

Lleuger i compacte. Un escúter de tres rodes sempre té el problema del pes i les dimensions. En aquest cas, però, Yamaha ofereix un producte lleuger (152 quilos, en ordre de marxa), de dimensions compactes i amb una distribució de pesos perfecta, de 50:50, tot plegat una garantia de dinamisme i de facilitat de conducció.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *