Home Actualitat Yamaha Tricity: ‘Triencert’.
Yamaha Tricity: ‘Triencert’.

Yamaha Tricity: ‘Triencert’.

0
0

Una nova sensació arriba a la ciutat, un nou mitjà de transport urbà, assequible, elegant i segur. Voleu saber com va? Aquí us ho expliquem.

yamaha_386051_2015_yam_mw125_eu_mdrm3_act_001

Text: Anna Ridaura | Fotos: Yamaha

Yamaha s’apunta a la tendència dels escúters de tres rodes amb el Tricity, un model que, tot i això, marca la diferència respecte de rivals com el Piaggio MP3 i el Peugeot Metropolis. En aquest cas, la firma japonesa aposta per la facilitat de conducció i maniobrabilitat a través d’un vehicle àgil, lleuger i més compacte que els seus rivals i que adopta un motor de 125 cc, ideal pels usuaris que es beneficien de la convalidació del permís B.

Part de la ‘màgia’ del Tricity emana de les seves dues rodes de l’eix davanter i del sistema de suspensió amb paral·lelogram que permet inclinar amb les dues rodes en paral·lel, oferint un comportament molt similar al d’un escúter però amb el doble de seguretat i confiança.

yamaha_386045_2015_yam_mw125_eu_mdrm3_det_014La facilitat de conducció és un dels seus grans arguments i es basa en quatre pilars. Per una banda, l’esmentat tren davanter de dues rodes de 15 polzades al que se li suma la suavitat de resposta del motor, la frenada combinada i la lleugeresa. L’UBS (Unified Braking System), és a dir, la frenada combinada, actua sobre les rodes davanteres i la posterior en prémer la maneta esquerra, oferint una frenada molt segura. La maneta dreta només és pel fre davanter i si frenem amb ganes no ens costarà fer un invertit, és a dir, aixecar la roda del darrere.

El Tricity arriba impulsat per un model de 125 cc amb refrigeració líquida i dues vàlvules, que entrega 11 CV. La potència és ideal per a qui acabi d’arribar al segment però per a un usuari amb més experiència entenem que és una mica justa, més encara si va amb acompanyant. En canvi, el consum és força reduït; ideal, ja que el dipòsit de combustible és de 6,6 litres. En les sortides del semàfors no us quedareu últims però tampoc podreu fer massa contra un escúter de 125 cc. I el mateix passa amb les recuperacions.

yamaha_386066_2015_yam_mw125_eu_mdrm3_sta_006Maniobrar amb el Tricity en aturat esdevé senzill, i amb una altura del seient de 780 mil·límetres es fa peu amb facilitat. A més, amb prou feines pesa 152 quilos, de manera que en marxa també és àgil i fàcil de conduir; es porta com un escúter de 125 cc.

Com a detalls, cal destacar el quadre d’instruments, totalment digital, i un espai sota el seient on s’hi pot desar un casc integral. Ara bé, el més interessant és el seu preu ja que 3.549 euros és una tarifa atractiva dins la seva categoria. El Tricity ja està disponible en colors vermell, blanc, gris i negre.

Ens ha agradat

Facilitat de conducció

Agilitat

Lleugeresa

Frenada combinada

Preu

No tant

Potència escassa

Capacitat del dipòsit justa

 

Fitxa tècnica

Motor: Monocilíndric, 2 vàlvules.

Cilindrada: 125 cc.

Refrigeració: Líquida.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: Automàtic.

Potència màxima: 11 CV a 9.000 rpm.

Suspensió davantera: Forquilla telescòpica.

Suspensió posterior: Dos amortidors.

Fre davanter: Dos discos de 220 mm amb pinça de dos pistons.

Freno posterior: Disc de 230 mm amb pinça d’un pistó.

Altura del seient: 780 mm.

Pneumàtic davanter: 90/80 14.

Pneumàtic posterior: 110/90 12.

Capacitat dipòsit: 6,6 litres.

Pes en marxa: 152 kg.

Preu: 3.599 euros.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *