Yamaha YZF-R3: Esportiva per al dia a dia | | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat Yamaha YZF-R3: Esportiva per al dia a dia
Yamaha YZF-R3: Esportiva per al dia a dia

Yamaha YZF-R3: Esportiva per al dia a dia

0
0

uOqj7URneyQL9QVijjN0P1qiX5qeaG3ez65-aW0MOSY,IMU7CabxMP05DpQZs4OXv2Tf-SdlortSNb5Dh0zx6YA,8PUAk298mqt7yOuVvrMTHlZmdT23G6J_C-0V4o0EIAo

A cavall entre la YZF-R 125 i la YZF-R6, aquest nou model es postula com una supersport per a ús diari dirigit a usuaris amb carnet A2 que volen fer el salt d’una 125 o escúter a una moto de categoria superior.

Text: Julio Grela | Fotos: Yamaha

Estèticament, la nova YZF-R3 destil·la un estil inconfusible que ens evoca la família YZF-R amb un carenat agressiu amb fars dobles separats per la presa d’aire del ‘ram air’, mentre que la silueta s’estilitza per donar-li una imatge d’allò més esportiva. Blau i negre són els colors disponibles.

Hab3sE_YkROe2wRdO3Fgy1K3JaLbfFJ2MhPwz3eonwU,zgbaLyeO4L3lshM3eviykwemFOzNwDuc7eardaxGqbA,jVJMhdPWn6dX4qEM9oIDnZ9U0Cn7-auEQbFceRIHS-wLa YZF-R3 arriba impulsada per un nou motor bicilíndric en línia de 320cc i desenvolupa 42 CV, potència més que suficient per postular-la com una ‘màquina’ divertida i eficaç, amb una bona resposta en règims mitjans i un ‘punch’ esportiu més amunt.

Part del seu bon dinamisme es recolza en un nou bastidor tubular tipus diamant en acer que aporta la rigidesa suficient per convertir-la en una esportiva de pro però utilitzable per a un ús diari.

En l’apartat de la suspensió destaca la forquilla amb barres de 41 mil·límetres, la més gran de la seva classe, que aporta una excel·lent precisió a la direcció i dinamisme al tren davanter.

7mRh88JZN48_xBbDyAMxll0oB1bwv9t6M8_wWxJ7q2Q,bvDtSlKJjV1Bl-d3yjNdMwdggrCXbodJUKXAt8izPis,KcZcwIqh9ClCsbqvNijCeAn-cbzZJueQ6dUFZazHHNI,s7573pjY0eIndicador de marxa inserida, nivell de combustible, temperatura de l’aigua, consum de combustible, un rellotge i un odòmetre formen part de la informació que ens arriba a través del quadre d’instruments.

Amb l’ABS de sèrie, la frenada es confia a un disc davanter flotant de 298 mm amb pinça de doble pistó i un altre posterior de 200 mm.

La capacitat del dipòsit de combustible és de 14 litres i assegura una bona autonomia, mentre que el pes de la moto se situa en 169 quilos en sec.

Fitxa tècnica:

Motor: Bicilíndric en línia, 4 vàlvules

Cilindrada: 320cc

Refrigeració: Líquida

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 42 CV a 10.700 rpm

Suspensió davantera: Forquilla telescòpica amb barres 41 mm

Suspensió posterior: Monoamortidor

Fre davanter: Disc de 298 mm amb pinça de dos pistons

Fre del darrere: Disc de 220 mm

Alçada del seient: 780 mm

Pneumàtic davanter: 110/70 17

Pneumàtic del darrere: 140/70 17

Pes en marxa: 169 quilos

Capacitat dipòsit: 14 litres

Preu: 5.299 euros

nt6A-hmiFMCcXWYTdkDBd8QafZc0g8Xdobohf8qq2k4Com  va? Dins la ciutat, l’altura del seient i l’estretor del seu conjunt la fan ideal en l’ús diari. Resulta fàcil des del primer moment. La resposta en règims del motor baix i mitjà també ajuda al circular per la ‘city’. En vies ràpides el motor es mostra alegre a partir de les 7.500 rpm i la part cicle ens ajudarà a gaudir de valent en carreteres secundàries, amb un motor que estira amb decisió fins a 12.000 rpm. La frenada, amb un sol disc davanter, treballa millor del que s’espera mentre que la forquilla, tot i no ser regulable, surt de fàbrica amb un tarat encertat. En resum, la Yamaha YZF-R3 reuneix tots els bons arguments per plantar cara a rivals com la Kawasaki Ninja 300, la Honda CBR250R i la KTM RC390.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *