Home Actualitat Yamalube Folch Endurance guanya les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme
Yamalube Folch Endurance guanya les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

Yamalube Folch Endurance guanya les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

0
0

La 22a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme va tenir nom propi: Yamalube Folch Endurance. L’equip de Reus va fer història al Circuit de Barcelona-Catalunya en sumar la seva desena victòria i segona consecutiva amb els pilots Arturo Tizón, Pedro Vallcaneras, Xavier Pinsach i Eduard Ullastres, després de completar 733 voltes amb la seva Yamaha YZF R-1. És la formació que més cops ha conquerit aquesta mítica prova, guanyant pràcticament la meitat de les edicions disputades. Suzuki Català (Gregory Junod, Lucas de Carolis, Camille Hedellin, Javier Alviz) i LVM Motors (Henriques, Cornetto, Rodrigues, Lelievre) han completat el podi.

El Yamalube Folch Endurance passava a liderar la prova a la quarta volta, sent els més avantatjats de la graella a l’aconseguir la pole position el divendres. A partir d’aquest moment va marcar el ritme i no va deixar anar el timó de la graella en cap moment, sense cometre cap més error. La prova tenia com a gran al·licient viure un duel més entre els dos equips amb millor palmarès d’aquesta cursa: Yamalube Folch Endurance i Suzuki Català, amb nou i sis victòries respectivament abans d’aquesta edició. Però la lluita no va tenir color, perquè mentre els primers rodaven amb ritme constant i sense contratemps, els segons patien un autèntic calvari en la primera hora de la cursa en forma de caiguda del pilot Lucas de Carolis, que els va rellevar fins les últimes posicions de l’abundant graella.

Una prova amb sorpreses

Però una prova tan llarga mai està exempta de sorpreses i, aquest any, la més important va ser la remuntada de l’equip de Molins de Rei. Tots els integrants del Suzuki Català pretenien refer-se de l’accident i el consegüent abandonament de 2015, i ho van demostrar amb un treball intens i constant que els va tornar a alçar fins a la segona posició a la matinada, aprofitant també la retirada de Motos Gaspar, que rodava segon un cop passada la mitjanit. Malgrat haver recuperat més de 50 posicions, la Suzuki GSX-R 1000 no va poder fer front a les 21 voltes d’avantatge del Yamalube Folch Endurance. La mala sort va tornar a colpejar a Suzuki Català quan faltaven 12 minuts per veure la bandera de quadres. El pilot Gregory Junod patia un trencament de cadena que el va obligar a tornar al box de l’equip, on es van viure moments de pànic, malgrat les voltes d’avantatge acumulades sobre el tercer classificat que no feien perillar el segon calaix del podi. Finalment, els de Molins de Rei van poder oficialitzar la plata aconseguida sortint a la pista en les darreres voltes per a creuar la línia de meta en segona posició.

El tercer esglaó del podi va rebre nombrosos visitants virtuals durant la cursa, tot i que al final va ser ocupat per l’equip LVM Motors (Henriques, Cornetto, Rodrigues, Lelievre). La formació francesa va emprendre la sortida en forma d’espiga des de la novena posició i es va saber mantenir al top ten durant la primera meitat de la cursa. Quan els llums del Circuit de Barcelona-Catalunya s’encenien per il·luminar la foscor de la pista, la Kawasaki ZX10R de LVM Motors trobava un espai entre els cinc primers.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *