Zarco no serà el substitut de Márquez i Oliveira es deixa estimar

Repsol Honda es troba en la recerca d’un company d’equip per Joan Mir

Johann Zarco, malgrat les seves intencions inicials, no ocuparà la plaça que deixa lliure Marc Márquez en l’equip del Repsol Honda. El pilot francès, encara en el Prima Pramac, creia que era la peça ideal per substituir al vuit cops campió del món i veia amb molt bons ulls estar dins de l’equip de fàbrica, però HRC no el tenia com a la primera opció ni Lucio Cecchinello, director de l’equip LCR, volia deixar-lo escapar. Zarco s’ha mostrat sorprès amb la postura de la marca japonesa. “Esperava més entusiasme per part d’Honda sobre l’opció que jo substituís a Marc Márquez un cop va anunciar que marxava”, ha reconegut.

“No soc un simple pegat. És millor treballar en aquest projecte amb Lucio i Honda, que arribar a l’equip oficial, perquè, fins i tot en termes econòmics, dos anys suposen quelcom més interessant que només un“, ha assegurat Zarco. El francès ha volgut reivindicar la seva figura recordant que “estic lluitant per la cinquena posició del mundial”, ja que, actualment, és setè a 15 punts del cinquè, i que el seu fitxatge per l’LCR ha ajudat “a convèncer als patrocinadors”. També, ha enaltit el projecte de la seva nova formació, donant-li “una importància superior ara que Márquez marxa d’Honda”. No obstant això, el pilot no ha amagat gens el seu malestar pel fet de no formar part de l’equip oficial la temporada 2024.

Miguel Oliveira, el millor situat

Miguel Oliveira és el nom prioritari que té Honda sobre la taula per ocupar la bacant al Repsol Honda Team. El portuguès corre pel CryptoDATA RNF Team, l’equip satèl·lit d’Aprilia encapçalat per Razlan Razali. Massimo Rivola, CEO del departament esportiu de la marca de Noale, va ser taxatiu amb la possibilitat de moviments de qualsevol dels quatre pilots que tenen en plantilla ara mateix a Aprilia. “Volia als 4 corredors que tinc i els havia contractat també pel 2024. Per part meva no es mouen. Cap d’ells m’ha dit res i vull conservar-los a tots”, avisava Rivola després de ser preguntat per les intencions d’Honda de fitxar a Oliveira o a Maverick Viñales.

Volia als 4 corredors que tinc i els havia contractat també pel 2024. Per part meva no es mouen. Cap d’ells m’ha dit res i vull conservar-los a tots.

Massimo Rivola, CEO d’Aprilia Racing.

Va sorgir el rumor que el pilot portuguès tenia una clàusula d’escapatòria en cas de rebre una oferta d’un equip de fàbrica, però Rivola ho va descartar. “No existeix aquesta clàusula. A més, és pràcticament un pilot de fàbrica, té contracte directament amb nosaltres”, explicava l’italià. No obstant això, Miguel Oliveira s’està deixant estimar per la marca japonesa, amb comentaris com “és un orgull que un equip tan important s’interessi en mi” o “tot és possible”.

Joan Mir, del “es queda” a la resignació

Amb tot aquest enrenou sobre el pilot que ocuparà l’altra meitat del box, Joan Mir no ha volgut mullar-se gaire, ja que, sigui quina sigui l’opció, no serà la que a ell més li agradaria. “Amb qui realment em venia de gust i em feia il·lusió compartir box era amb en Marc”, ha confessat el mallorquí, per després concloure que “m’és igual”. També, ha volgut justificar aquesta resposta dient que “volia enfrontar-me al millor a casa seva”.

Les seves úniques peticions han sigut que fitxin “un pilot amb experiència”, que vingui “d’una altra marca” i que hagi pilotat “una moto millor” que l’Honda. “Tu dones unes indicacions, però igual arriba algú nou, que en la seva moto anterior anava assegut d’una determinada manera, que anava millor. Ho pots provar, i potser és un pas endavant. Tot això ajuda moltíssim”, ha desvelat el campió del món del 2020. Haurem de veure si els líders del projecte estan en sintonia amb aquestes demandes.

Text: Roger Amores / Fotos: Johann Zarco i Joan Mir

Total
0
Shares
Anterior
Nani Roma entra al podi i Luciano Benavides guanya el mundial

Nani Roma entra al podi i Luciano Benavides guanya el mundial

Al-Rajhi i Price, els dos vencedors de la complicada visita al Marroc

Posterior
Marc Márquez: “L’any que ve tindré la moto que guanyi el mundial”

Marc Márquez: “L’any que ve tindré la moto que guanyi el mundial”

El cerverí no veu un impediment ser competitiu amb una moto del 2023

També et pot interessar
Total
0
Share