Suzuki té fama de fer models robusts i, sobretot, molt fiables. De fet, sempre s’ha definit als Suzuki com a “indestructibles”, ja que continuen funcionant molts anys després de sortir del concessionari, i figuren en les posicions més altes de les enquestes més prestigioses de fiabilitat. Des del primer model, el Suzulight, desenvolupat i posat al mercat l’any 1955, fins a l’actualitat, la durabilitat és el pal de paller del fabricant japonès.
De fet, aquest primer model es va fabricar per ser “accessible, fiable i fàcil de mantenir”. La seva primera prova abans de sortir al mercat va ser el trajecte entre Hamamatsu i Tòquio, molt difícil pel seu mal asfaltat, i el Govern de l’Automòbil va aprovar la seva producció després d’aquesta gran demostració de solidesa. A més, els dos primers models estaven destinats als metges que s’havien de transportar arreu del Japó, fent les rondes de pobles a ciutats, i era important que fos un cotxe en el qual confiar. Des del 1962 tenen la forma de treballar més que clara. “Desenvolupar productes de valor superior centrant-se en el client”, resa el seu logo.
Cada model nou passa un procés de proves i desenvolupament molt dur, en el qual es replica l’ús intensiu que podria tenir un usuari en qualsevol regió del món. Se simulen diverses condicions de carretera i entorns adversos per a garantir la seguretat, el confort i el màxim rendiment en totes les condicions. Per exemple, hi ha pistes ovalades d’alta velocitat, carreteres empedrades, zones amb bots i guals profunds en els quals es posen a prova l’estabilitat i resistència, i l’absència de sorolls o vibracions. Aquestes proves se sumen a les de resistència dels bancs de simuladors, que són una autèntica tortura per a qualsevol automòbil, entre altres tests. Alguns d’aquests exàmens es porten a terme durant dies i, posteriorment, els motors es desmunten i s’analitzen totes les peces al detall.
Després de quasi setanta anys d’història i moltes hores destinades, la gran obsessió de Suzuki continua sent la mateixa que la del primer dia: fer models en els quals l’usuari pugui confiar.
Text: Roger Amores / Foto: Suzuki