Els models de prova d’Škoda, l’art del camuflatge

La única raó per la qual els models de prova atreuen gairebé totes les mirades és el seu impactant camuflatge. Però per què molestar-se? La veritat és que la cosa va més enllà d’uns motius de colors.

Generalment, els models de prova de ŠKODA només permeten fer vagues suposicions sobre el que s’oculta després del camuflatge. Això és essencial, ja que molt abans que un nou model del fabricant txec arribi al mercat, els seus prototips ja hauran recorregut fins a dos milions de quilòmetres de prova en condicions reals. Sovint, aquestes proves es duen a terme en el tràfic regular per carretera. El camuflatge protegeix el disseny i les característiques del nou vehicle de mirades inquisitives i fotògrafs espia, usant il·lusions òptiques per desorientar el públic.

Abans que ŠKODA presenti un nou model mundialment, els prototips s’hauran passat hores en bancs de proves i càmeres climàtiques, i hauran recorregut fins a dos milions de quilòmetres de prova. La marató de proves anterior a la producció té lloc en tots els continents. Després de tot, el vehicle de sèrie final haurà de funcionar de manera fiable tant en entorns extremadament freds amb temperatures per sota dels 30 graus negatius, com en temperatures superiors als 40 graus positius. El difícil i exhaustiu programa de proves posa a prova els cotxes en situacions de calor sufocant, amb alta humitat i en polsoses pistes off-road, així com en temperatures àrtiques, a la neu o en superfícies cobertes de gel. I, per descomptat, en situacions de trànsit regular per carretera.

Florian Weymar, Director de Desenvolupament de Vehicles a ŠKODA, explica: “A més d’evitar que el cotxe sigui reconegut, la normativa que regula l’ús de vehicles en carreteres públiques també s’ha d’observar. Per aquest motiu, tots els prototips tenen intermitents i llums de fre funcionals, així com un set complet de sensors, sense importar els mitjans utilitzats per camuflar o amagar el disseny. El treball que han de fer els conductors de prova i els enginyers durant cada viatge és una altra de les coses a tenir en compte. per tant, en general, no poden obstaculitzar les preses d’aire i no poden cobrir-se les sortides d’aire de l’interior. Això garanteix que el resultat dels mesuraments proporcioni una bona indicació sobre les dades de el vehicle sèrie. a l’interior, és crucial que el conductor sigui capaç de veure els instruments i tenir accés en tot moment als elements de control clau.

Mantenir el suspens fins poc abans de l’estrena

Per protegir els prototips dels ulls curiosos de periodistes, fotògrafs i competidors, els cotxes es camuflen amb cura. Aquesta és l’única manera d’assegurar-se que les innovacions tècniques, les noves característiques de disseny i els detalls intel·ligents es mantinguin ocults. Les mirades més inquisitives fins i tot buscaran, en va, la denominació ŠKODA o l’emblema de la marca en els models de prova de fabricant. El més interessant per als fotògrafs espia són les característiques visualment distintives, contorns o elements de la carrosseria, com els fars, la graella del radiador o la part del darrere, motiu pel qual aquestes zones en particular es cobreixen amb especial cura, o fins i tot es disfressen amb fixacions temporals. Els estampats de camuflatge també s’usen per ocultar els contorns i perfils de la carrosseria, i fins i tot les finestretes laterals estan parcialment cobertes per amagar el disseny de la línia de finestres.

A l’interior s’apliquen normes similars. Després de tot, una cabina propera a la versió final de sèrie també requereix protecció dels objectius dels fotògrafs, perquè fins i tot un model prova pot ocasionalment haver de aparcar a l’exterior, durant el repostatge en una gasolinera, per exemple. Els materials utilitzats dins d’un vehicle de prova inclouen teixits opacs de fibra que poden utilitzar-se per cobrir per separat la cabina, el panell d’instruments, la pantalla central, el sistema de infoentreteniment, la consola central, els elements de control o les sortides de aire, encara que poden llevar-se fàcilment abans de reprendre el viatge. ŠKODA utilitza aquests meticulosos i exhaustius mètodes de camuflatge fins que arriba el moment de la presentació oficial de el nou model, mantenint el suspens entre els clients i els representants dels mitjans especialitzats fins al final

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Avançament de futur, Honda e

Avançament de futur, Honda e

El sector de l’automòbil es dirigeix acceleradament cap a un canvi de

Posterior
Automobili Lamborghini i el Grup LEGO s’han unit per concebre el Lamborghini Sian FKP 37 de LEGO Technic ™

Automobili Lamborghini i el Grup LEGO s’han unit per concebre el Lamborghini Sian FKP 37 de LEGO Technic ™

Automobili Lamborghini i el Grup LEGO s’han unit per concebre el

També et pot interessar
Total
0
Share