En quin punt es troba cada marca de MotoGP

La pretemporada ha demostrat com ha sigut l’evolució de cada moto pel 2024
Jack Miller seen during the Qatar MotoGP Pre-Season Testing in Qatar on February 18, 2024. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202402190454 // Usage for editorial use only //

Els tests de pretemporada són molt difícils d’analitzar, ja que cada pilot gestiona diferent com treballa a cada un dels entrenaments. Buscar ritme, el time attack, simulació d’Sprint Race, provar noves evolucions… Però en aquests moments ja es poden començar a treure conclusions, i tots ens podem començar a fer una idea com inicia cada marca el mundial de MotoGP.

Ducati, la màquina de guanyar

En primer lloc, Ducati tornarà a tenir la millor moto amb diferència, almenys en l’inici de la temporada, ja que les concessions poden ajudar a la resta de fabricants. Més enllà dels pilots que corren amb l’especificació del 2023, com poden ser Marc Márquez o Marco Bezzecchi, els pilots que compten amb el material actual de fàbrica han tingut molt bones sensacions. ‘Pecco’ Bagnaia, vigent campió de MotoGP, ha assegurat que han fet un gran pas endavant en “l’entrega de potència i amb la tracció”, comentari que fa por a tots els rivals. Per l’altra banda, Jorge Martín ha explicat que han de treballar en el xassís 2024, però que “segur que és millor”. Eren la millor marca i han millorat, i els dos pilots mencionats estan un pas per sobre de la resta.

‘Pecco’ Bagnaia sortint a pista a Qatar. MOTOGP

KTM, els aspirants a lluitar

KTM està destinat a ser la marca que lluiti amb Ducati. A més, a part de l’equip oficial, amb Jack Miller i Brad Binder, tindran a Pedro Acosta amb material de fàbrica pintat de Gas Gas; un dels grans arguments per somiar malgrat ser l’únic rookie de la categoria. El gran dubte, mencionat pel mateix pilot, és “quant tardaré a adaptar-me als circuits nous”. El destinat a ser la primera espasa de KTM és Brad Binder, a qui veuen “més preparat”. Pit Beirer, director de KTM Motorsports, va assegurar en la presentació de l’equip que volen “lluitar pel títol de MotoGP aquest 2024” i que han fet “un gran pas”. No obstant això, va marcar l’objectiu realista en finalitzar la temporada a dins del top-3.

Brad Binder, Qatar MotoGP test 18 February 2024 // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202402200381 // Usage for editorial use only //

Aprilia, encara no són prou a prop

S’espera que el tercer fabricant sigui Aprilia. Els italians de Noale no han aconseguit arreglar els problemes de la calor que desprèn la seva moto, i això impedirà als seus pilots a competir en igualtat de condicions en algun circuit, sobretot en la segona meitat del calendari. Sobre la resta d’evolucions, Il Capitano Aleix Espargaró ha reconegut que la nova RS-GP és “de les més difícils que he pilotat, però a la vegada més competitiva”. A més, el granollerí ha il·lustrat que ha de millorar molt el moment de fer el time attack, però que aquest prototip l’ajuda a mantenir un ritme molt més ràpid durant més voltes. La marca diu que veurien com a resultat positiu finalitzar a menys de 5 segons del líder la cursa de Qatar.

Miguel Oliveira, Maverick Vinales i Aleix Espargaró a Sepang. // David Goldman / Red Bull Content Pool

Honda, una lleugera millora

Tal com ha declarat Joan Mir en diverses ocasions, Honda encara està lluny de poder competir amb les motos del capdavant. No obstant això, estan satisfets amb el pas endavant que han fet aquesta temporada. “Començo a gaudir. Si seguim en aquesta línia, m’agradaria quedar-me a Honda”, reconeixia el mallorquí després dels entrenaments de Sepang. Un dels grans motius per creure en la millora de la marca de l’ala daurada és la presència de Luca Marini, un pilot molt bo en l’aspecte del desenvolupament. “En Luca té una metodologia de treball molt interessant. És un noi molt ordenat. Sembla alemany. Té un molt bon mètode i evidentment va de pressa. Ve d’una moto molt diferent, però ens ha sorprès la claredat en els seus comentaris, i en allò que li agrada i el que no”, explicava Alberto Puig. Johann Zarco, pilot de l’Honda LCR Team, ha explicat que, després de pujar a la moto, valora molt més “el que feia Marc Márquez”.

Joan Mir amb l’Honda als tests. HONDA

Yamaha, perduts

Per acabar, Yamaha sembla que és l’equip que tindrà més difícil arribar a les primeres posicions. El fet de no tenir un equip satèl·lit alenteix l’evolució, i les novetats no acaben de convèncer als pilots. “La moto ha guanyat en velocitat, però no és el nostre principal problema. La manca d’adherència és horrible, posant gomes noves no millorem quasi res. No pot ser que Bagnaia em tregui tres dècimes en un sector. Jo sé on és el límit, i vaig al límit absolut”, criticava Fabio Quartararo. Ara bé, el francès està content amb la nova sinergia de treball de Yamaha, sobretot gràcies a l’arribada d’Àlex Rins, amb qui comparteixen molta estona parlant de com millorar la moto. Veurem si les concessions els ajuden a trobar el camí.

Fabio Quartararo a Qatar. YAMAHA

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool, MotoGP, Yamaha i Honda

Total
0
Shares
Anterior
Bagnaia i Martín, un pas per sobre de la resta

Bagnaia i Martín, un pas per sobre de la resta

Els dos pilots reprenen les coses on les van deixar la temporada passada

Posterior
Hyundai Kona, cotxe del 2024 a Catalunya en els premis de l’APMC

Hyundai Kona, cotxe del 2024 a Catalunya en els premis de l’APMC

L'Associació de Premsa de Motor de Catalunya va celebrar l'XI gala

També et pot interessar
Total
0
Share