Adrian Newey, l’artesà de l’aerodinàmica que abandona Red Bull

El britànic marxa definitivament i emprendrà un nou repte el 2025
Adrian Newey al Japó. // Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

L’equip de la F1 de Red Bull ha fet oficial que Adrian Newey, l’enginyer artífex del cotxe protagonista de tots els èxits de la història recent del conjunt austríac, abandona el seu càrrec un cop acabi l’any. Newey és un artesà de l’aerodinàmica, i ha construït el cotxe guanyador de 13 mundials de la F1 en els últims 20 anys. L’escàndol sexual de Christian Horner havia tensat la situació en l’Oracle Red Bull Team, i el britànic ha sigut la primera figura a caure.

Adrian Newey i Christian Horner a Bahrain. // Clive Rose / Getty Images / Red Bull Content Pool

Adrian Newey va arribar a la F1 a mitjans dels anys 80 després de guanyar a l’Indy 500. Els seus inicis no van ser molt exitosos, i va ser acomiadat de l’escuderia Leyton House per estar “massa obsessionat en l’aerodinàmica”. Als anys 90 va rebre una oportunitat de l’escuderia Williams, i allà va començar la llegenda. En l’equip britànic va assolir quatre mundials, el 1992, 1993, 1996 i 1997, amb els pilots Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve. No obstant això, també hi va viure el moment més dur de la seva carrera. El 1994 van fitxar a Ayrton Senna com a substitut d’Alain Prost, però el brasiler va perdre la vida en el fatídic accident del GP de San Marino. Justament el dimecres 1 de maig va fer 30 anys d’aquest trist episodi.

Posteriorment, va fitxar per a McLaren, on va tornar a inventar un cotxe triomfador. Mika Hakkinen va guanyar els mundials del 1998 i 1999. L’any 2006 va aterrar a Red Bull, i després d’uns primers anys discrets, va tornar a repetir la mateixa fórmula. Sebastian Vettel va conquerir la F1 durant quatre temporades consecutives, del 2010 al 2013. El 2014 va renovar amb els austríacs, però va deixar de tenir tant de pes en el disseny dels cotxes. Aquest període de temps va coincidir amb el regnat de Lewis Hamilton. Finalment, la seva última obra mestra són els tres cotxes amb els quals Max Verstappen ha guanyat els últims tres campionats.

Max Verstappen abraçant a Adrian Newey al Japó. // Clive Mason / Getty Images / Red Bull Content Pool

Actualment, se centrarà en el disseny final del RB17, i a partir del primer trimestre del 2025 serà lliure per firmar amb l’equip que vulgui. Segons s’ha pogut saber, Aston Martin ja li ha traslladat una oferta, però Newey l’ha rebutjat. Tot indica que el seu pròxim destí serà Ferrari, on aterraria en la mateixa temporada que ho farà Lewis Hamilton, el pilot amb més victòries de la història, i seria una clara aposta dels de Maranello per tornar a guanyar el mundial i trencar amb l’hegemonia de Red Bull. Segons informen diversos mitjans, Fred Vasseur, cap de l’equip italià, es va reunir amb Newey el dimarts passat per avançar en les negociacions i tancar l’arribada de l’enginyer.

Adrian Newey a l’Aràbia Saudita. // Clive Mason / Getty Images / Red Bull Content Pool

En tot cas, una molt mala notícia per Red Bull que veu com un dels màxims responsables del seu domini en la història recent de la F1 abandona el projecte per culpa de les tensions i la mala gestió d’una situació extraesportiva. Veurem si és l’únic.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Márquez, Martín o Bastianini? La difícil decisió de Ducati

Márquez, Martín o Bastianini? La difícil decisió de Ducati

El fabricant italià ha de triar qui serà el company de Bagnaia el 2025

Posterior
Valentino Rossi parla de Márquez i com afronta els duels en pista

Valentino Rossi parla de Márquez i com afronta els duels en pista

Il Dottore va valorar la gran actuació de Bagnaia a Jerez

També et pot interessar
Total
0
Share