La temporada passada, Jorge Martín, del Prima Pramac Racing, i Enea Bastianini, al Gresini Racing Team, es disputaven la plaça que deixava lliure Jack Miller en l’equip oficial de Ducati. En una temporada complicada pel madrileny, on l’especificació de la Desmosedici 22 no li era molt còmode, la fàbrica de Borgo Panigale va decidir que l’italià vestiria de vermell l’any 2023. Bastianini va estar lluitant pràcticament fins al final pel mundial, mentre que Martín va finalitzar novè de la classificació general a més de 100 punts de ‘Pecco’ Bagnaia. Un any més tard, Bastianini no ha tingut bon rendiment en el seu nou equip, de fet és l’última Ducati del campionat, i Martín està lluitant per ser campió amb un equip satèl·lit. Davant d’aquesta situació, comencen a córrer rumors que diuen que alts càrrecs de la marca italiana estan pensant a desfer la decisió que van prendre un any enrere i intercanviar les places dels dos pilots.
Enea Bastianini està tenint una temporada per oblidar, sobretot marcat per les lesions. En la primera cursa esprint a Portimão, Bastianini va caure, frustrant el seu debut i trencant-se la clavícula. Això el va deixar fora de partida fins a Mugello, però al Circuit de Catalunya va tornar a patir un accident, perdent-se els següents tres Grans Premis. Actualment, és 19è en la classificació general. Des de Ducati, han sigut sempre molt taxatius sobre la possibilitat d’apartar al pilot de Rímini de l’equip oficial, malgrat que tenen l’opció de fer-ho per contracte. No obstant això, tal com explica motorsport.com, un dels màxims mandataris ha declarat que “avui dia, no és una hipòtesi que hàgim tingut sobre la taula”. El missatge és el mateix, però la rotunditat d’aquest ha disminuït notablement. És evident que Ducati vol guanyar amb la seva moto de l’equip oficial, i tenir tant a Jorge Martín com a Marc Márquez en equips privats podria ser amenaça massa gran pels seus objectius.
Per l’altra banda, l’entorn del pilot espanyol està molt tranquil. Tenen molt clar que la prioritat ara mateix és ser campió del món, i que centrar-se en altres temes a tres curses pel final del mundial només pot ser una distracció. Albert Valera, mànager de Martín, ha explicat que no és una possibilitat amb la qual estiguin gaire centrats actualment. “La intenció de Jorge és la d’assegurar-se aquesta moto vermella pel 2025 i el 2026. Arribar a l’equip de fàbrica el 2024 seria la conseqüència del seu gran any, però això està en mans de Ducati. Són ells els qui manen i, fins ara, no ens han dit res”, ha desvelat Valera.
En tot cas, és evident que Jorge Martín desitjaria pujar al Ducati Lenovo Team com més aviat millor, ja que sempre ha destacat la importància de ser en un equip oficial, pels avantatges de material i innovacions que això comporta, però també que per aconseguir-ho vol superar a Bagnaia abans.
Text: Roger Amores / Fotos: Jorge Martín