Jorge Martín presenta la seva candidatura al títol i Marc Márquez decideix no córrer

El pilot madrileny guanya a Sachsenring i se situa a 16 punts del líder ‘Pecco’ Bagnaia.

Text: Roger Amores / Fotos: Moto GP i Rob Gray

El gran premi arriba a la seva setena cita, a Sachsenring, Alemanya. En aquest circuit, Marc Márquez ha guanyat les onze vegades que hi ha corregut. Aquest any no ho farà, ja que, després de la seva cinquena caiguda del cap de setmana al warm up, ha decidit no córrer per les lesions patides al polze de la mà esquerra i al turmell dret. La relació Marc-Honda sembla cada vegada més insostenible, i veurem com es van succeint els següents capítols les pròximes setmanes.

Moto 3

A diferència del que ens té acostumats la categoria, no hi ha hagut una gran successió d’avançaments. Ayumu Sasaki ha demostrat ser molt superior durant tot el cap de setmana, i ha tret una gran distància de més de dos segons a la resta de competidors durant la primera meitat de cursa. Després d’una mala sortida, el líder del mundial Daniel Holgado ha remuntat moltes places de cop fins a la segona. Deniz Öncü ha recuperat aquesta posició, i ha incrementat el ritme. El turc no només s’ha escapat, sinó que ha aconseguit atrapar a Sasaki i ha rodat l’últim terç de la cursa darrere seu. En l’últim revolt de l’última volta, després de patir molt físicament, Öncü s’ha llançat per l’interior i, per fi, ha obtingut la primera victòria de la seva carrera en el mundial. Iván Ortolá ha estat enganxat a Holgado tota la cursa, però finalment no li ha pogut arrabassar l’última posició del podi. El de KTM segueix en la primera posició de la classificació general amb 41 punts d’avantatge sobre Jaume Masià.

Moto 2

Tony Arbolino ha fet una gran sortida amb l’objectiu de frenar a Pedro Acosta, però al final de la primera volta ha recuperat la posició que tenia havent fet la pole position. A partir d’aquest moment, el murcià ha sigut imparable. Ritme inversemblant i cap mena de possibilitat d’atrapar-lo. Cavalca desbocat cap al lideratge de la classificació. Aarón Canet ha caigut mentre anava tercer, i semblava que Arbolino ho tindria fàcil per conservar la seva plaça, però Jake Dixon ha fet una molt bona remuntada. Finalment, no li ha servit per superar a l’italià, que l’ha guanyat per poques mil·lèsimes. Albert Arenas ha finalitzat novè després de perdre la lluita amb Fermín Aldeguer. El tauró de Mazarrón és ja a 15 punts, cada cop més a prop de la seva presa.

MotoGP

Començava la cursa amb la mala notícia de l’absència de Marc Márquez. Tres dels quatre pilots d’Honda lesionats… Molt bona sortida de Jack Miller, que al final de la primera volta tenia un ensurt i el passaven Jorge Martín i ‘Pecco’ Bagnaia. A partir d’aquest moment, els dos pilots de Ducati se situaven en primera posició. Jorge Martín, igual que ahir, aprofitava la seva potència per escapar-se en la primera meitat de cursa, però Bagnaia no havia dit l’última paraula. Han protagonitzat una lluita increïble durant les últimes voltes, amb un xoc sense més importància a la penúltima. A Martín li ha servit aquesta topada per tenir mitja volta de tranquil·litat, però ha hagut de tapar possibles espais d’avançament en tots els últims revolts. Finalment, l’espanyol ha pogut quedar per davant de l’italià per poquíssima diferència, ja que han passat la meta pràcticament a la vegada. Amb aquesta victòria, Martín s’ha situat a 16 punts de Bagnaia a la classificació general, presentant la seva candidatura al títol. Johann Zarco ha acabat tercer, per segona cursa consecutiva al podi, i Ducati ha tingut vuit pilots en les deu primeres posicions. Álex Márquez ha sigut novè, Aleix Espargaró setzè i Maverick Viñales ha patit una avaria al motor que l’ha obligat a abandonar.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Jorge Martín arrasa fent mostra de la seva explosivitat

Jorge Martín arrasa fent mostra de la seva explosivitat

El pilot espanyol de Ducati ha dominat amb molta solvència la cursa esprint

Posterior
Mitsubishi ASX: Estil i rendiment

Mitsubishi ASX: Estil i rendiment

A l’interior, l’ASX ofereix un espai ampli i còmode per als

També et pot interessar
Total
0
Share