Amb l’entrada de Madrid a la F1 com a nou GP d’Espanya a partir del 2026, el Circuit de Catalunya queda en una posició de risc de cara al futur. La direcció del circuit està negociant amb l’organització del mundial amb l’objectiu de prolongar el contracte que expira també l’any 2026. Els últims mesos, s’ha estat parlant de la impossibilitat de la coexistència de la cita espanyola i la catalana, però no és així, i, de fet, cada cop sembla quelcom més factible.
“Per a evitar dubtes i aclarir-ho, el fet que estiguem a Madrid no significa que no puguem quedar-nos a Barcelona en el futur. Barcelona és increïble, Oriol Sagrera està fent un treball extraordinari i Barcelona és la Fórmula 1. De cara al futur, hi ha converses per a veure si realment podem ampliar la nostra col·laboració. Espanya té ara l’oportunitat d’augmentar encara més la seva presència en la F1. Estem treballant en això i veurem què succeeix”, argumentava Stefano Domenicali, CEO de la F1, per després preguntar per què no podrien ser-hi les dues cites en un mateix calendari i assegurar que Espanya és un mercat molt important pel mundial.
Per l’altra banda, Roger Torrent, president del Circuit de Catalunya, s’ha mostrat “molt optimista” respecte a la renovació del contracte amb la F1, que acaba el 2026, en una entrevista a El Món a RAC1. A més, ha volgut remarcar que “cap factor extern ens farà anar més de pressa” amb la negociació, i que el nom del GP “no és rellevant”. “L’important és que el celebrarem”, ha afirmat amb seguretat. També ha desvelat que estan millorant el circuit de Montmeló. “Li calia una posada a punt i l’estem convertint en el millor circuit estable d’Europa i probablement del món. Hem recuperat l’esperit que històricament ha tingut Montmeló i aquesta és la millor targeta de presentació davant de la Fórmula 1 i del món”, ha tancat. La Generalitat de Catalunya també ha deixat caure que faran un esforç econòmic per mantenir aquesta data marcada en el calendari de tots els catalans amants dels esports de motor.
Així doncs, encara que des de la capital han estat creant el relat que Madrid havia arrabassat la F1 a Barcelona, la realitat és que Catalunya podria continuar acollint aquesta gran cita de l’automobilisme després de 33 anys fent-ho. I, en tot cas, si es deixa de celebrar, serà perquè no s’ha arribat a un acord, no per l’entrada del Circuit d’Ifema.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i MotoGP