El Saló de Milà va acollir l’EICMA 2023 entre els dies 7 i 12 de novembre, on es presentaven les principals novetats del sector de la motocicleta pel 2024. Suzuki va presentar dues motocicletes noves, la GSX-S1000GX i la GSX-8R, més enllà de les més representatives del seu catàleg, demostrant un cop més la seva aposta per la innovació. Aquests dos nous models ja tenen preu a Espanya i estan disponibles per reserva. Tenen característiques molt diferents i, per tant, públics molt diferents. No obstant això, totes dues estan mostrant un gran poder d’atracció, sent objecte de desig per molts dels usuaris.

Pel que fa a la GSX-S1000GX, estarà disponible en els concessionaris oficials de Suzuki a partir d’aquest gener a un preu de 18.799 euros. És una crossover esportiva que compta amb un motor DOHC de quatre cilindres en línia, refrigerat líquid, de quatre temps i 999 cc Euro 5, que ofereix una potència de 152 CV, un parell motor de 106 Nm a 9.250 rpm i un consum de 6,2 l/100 km (cicle WMTC). La seva configuració, amb una posició de conducció alçada, altes dosis d’equipament i gran desplegament tecnològic –és la primera Suzuki a adoptar la Suspensió Electrònica Avançada Suzuki (SAES)- li permet combinar el rendiment agressiu d’una superbike amb una gran comoditat de pilotatge també en viatges llargs.

Per l’altra banda, la GSX-8R, arribarà a finals del primer trimestre de 2024, i es podrà adquirir per 9.699 euros. No és només la versió carenada de la seva germana, la GSX-8S. Es tracta de tota una guerrillera, com es diu col·loquialment, amb un motor DOHC bicilíndric en paral·lel de 776 cc, quatre vàlvules per cilindre, 83 CV, i un parell motor de 78 Nm a 6.800 rpm, també Euro 5, i que declara un contingut consum de 4,2 l/100 km (WMTC). A més, té una barreja molt equilibrada entre suavitat, facilitat en la conducció i potència, gràcies a l’ús de la tecnologia més avançada de Suzuki. Una autèntica moto esportiva de cilindrada mitjana apta per a tots els nivells de pilotatge.

Així doncs, el fabricant japonès irromp al mercat amb dos models que estan destinats a ser dels prototips més adquirits per part del públic, i en els quals la marca hi té dipositada tota la seva confiança.
Text: Roger Amores / Fotos: Suzuki