Nissan celebra la fabricació del LEAF número 500.000

Per celebrar el World EV Day, Nissan ha fabricat el LEAF nombre 500.000, el primer vehicle 100 % elèctric que arriba al mercat massiu. Amb mig milió d’unitats venudes a tot el món,  clients d’arreu del món segueixen apostant pel vehicle pioner de zero emissions, el Nissan LEAF.

S’ha assolit la fita a la planta que Nissan té a Sunderland, Anglaterra, quasi una dècada després que el primer model sortís a la venda. Les instal·lacions manufactureres de Sunderland segueixen fabricant el LEAF amb els estàndards més elevats per tal d’assegurar que cada LEAF representa la innovació i l’emoció, al mateix temps que intenta realitzar avenços en la mobilitat sostenible.

El Nissan LEAF ha rebut elogis arreu del món. Entre ells, el premi al Cotxe de l’Any 2011 a Europa, al Cotxe de l’Any al Món 2011 i al Cotxe de l’Any 2011 i 2012 al Japó. I, el que és més important, el cotxe s’ha guanyat la confiança de milers de clients.

El LEAF nombre 500.000 va arribar a la seva propietària feliç, Maria Jansen, a Noruega. Jansen va afirmar: «El meu marit i jo vam decidir comprar un Nissan LEAF i ens encanta. Estem molt emocionats d’esdevenir els propietaris afortunats del Nissan LEAF nombre 500.000. Aquest cotxe respon a les nostres necessitats d’abast augmentat i tecnologies avançades».

El LEAF ofereix als clients tecnologies avançades per millorar la seguretat, el confort i el control a la carretera. Aquestes tecnologies inclouen el guardonat ProPILOT —un sistema «pràctic i visual» que permet que el cotxe s’aturi, arrenqui o romangui al centre del carril— i la tecnologia e-Pedal per conduir amb un únic pedal.

Al nostre país, l’èxit del Nissan LEAF ha fet que, avui dia, pràcticament un de cada cinc cotxes elèctrics que circulen per les nostres carreteres sigui un Nissan LEAF. A Espanya, s’han venut més de 5.600 LEAF.

L’any passat, Nissan va liderar el mercat de vehicles elèctrics a Espanya amb un total de 2.191 unitats, repartides entre 1.510 unitats de LEAF i 681 unitats de la furgoneta elèctrica e-NV200, amb la qual cosa es van establir sengles rècords per a aquests vehicles al mercat espanyol.

Més enllà d’aquestes xifres, és important conèixer l’efecte que tenen aquests vehicles elèctrics sobre el clima. Si estimem que aquests 2.191 vehicles haurien recorregut aproximadament uns 15.000 quilòmetres anuals (estimació conservadora), aquests vehicles estalvien més de 4.000 tones de CO2 per any, l’equivalent a la quantitat de CO2 que absorbiria un bosc de més de 134.000 arbres.

Si ho desglossem per tipus de vehicle, els 1.510 Nissan LEAF haurien estalviat un total de 2.718 tones de CO2 i les 681 unitats de l’e-NV200 haurien reduït les emissions de CO2 en un total de 1.430 tones.

 

Obrir pas per a un futur electrificat

Amb més de 14,8 mil milions de quilòmetres recorreguts lliures d’emissions des del 2010, els propietaris d’un LEAF a tot el món han ajudat a evitar més de 2,4 mil milions de quilograms d’emissions de CO2.

Durant el confinament recent, la qualitat de l’aire ha augmentat a tot arreu a causa d’un descens d’activitats emissores de CO2. A Europa, els estudis mostren que el 68 % de les persones donen suport a les mesures per evitar tornar als nivells previs de contaminació de l’aire.

Les emissions de CO2 es van reduir un 30 % a Espanya durant els mesos del confinament. Però, a més, la millora en la qualitat de l’aire derivada del menor ús dels mitjans de transport a base de combustibles fòssils, segons Ecologistas en Acción, va reduir un 58 % la contaminació a les grans ciutats.

La pregunta que ens hem de fer és si és possible recuperar aquesta activitat econòmica i, al mateix temps, mantenir els nivells de mobilitat i aspirar al fet que les emissions a l’atmosfera siguin semblants a les que hi ha hagut durant el confinament. La resposta ve del costat de la mobilitat elèctrica, ja que és l’única font de propulsió actual que podria aconseguir unes emissions tan considerables que fossin capaces de reduir de manera significativa les emissions de gasos nocius i de CO2 a l’atmosfera.

Si fóssim capaços de substituir la meitat de la flota de vehicles de combustió per vehicles electrificats de zero emissions, assoliríem una reducció de CO2 que ens permetria mantenir els nivells de baixes emissions derivats de l’estat de confinament, és a dir, assolir aquesta reducció del 30 %, juntament amb una reducció de més del 60 % de la contaminació, tot i que, al mateix temps, aconseguiríem impulsar l’activitat econòmica i la mobilitat.

Helen Perry, cap de turismes elèctrics i infraestructures de Nissan Europa, ha afirmat: «Durant els confinaments, els clients han après què se sent en tenir un aire més net i en reduir-se la contaminació acústica. Ara, més que mai, volen avançar de manera positiva cap a un futur més sostenible, i el Nissan LEAF contribueix a aquests esforços».

 

Uneix-te al moviment «Electrify the World» de Nissan a través de Facebook, Twitter i Instagram, i fes servir l’etiqueta #ElectrifyTheWorld.

 

Més informació a Camps Motor

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Brixton Crossfire 500

Brixton Crossfire 500

Brixton desembarca en el segment de les nakes de mitjana cilindrada amb un model

Posterior
Quarta edició del Clàssic Pla de L’Estany

Quarta edició del Clàssic Pla de L’Estany

El passat dissabte dia 5 de setembre es va celebrar a la població de Cornella

També et pot interessar
Total
0
Share