El sistema de semàfors permet estalviar combustible i estrès als conductors
Audi avança amb la connexió en xarxa als semàfors de Düsseldorf. Després d’Ingolstadt, la ciutat a la vora del Rin és la segona d’Europa en la qual la marca introdueix el seu servei d’informació de semàfors Audi Traffic Light.
A finals de gener, els conductors de la marca dels quatre cèrcols tindran accés a la instrumentació del vehicle a la informació de l’entorn de 150 semàfors. A principis d’estiu, la majoria dels semàfors de Düsseldorf, aproximadament 450 d’un total de 600, estaran connectats en xarxa.
Dues funcions
El sistema d’informació de semàfors d’Audi consta de dues funcions: indicació de la velocitat òptima per a llum verd (GLOSA i temps restant perquè el semàfor es posi verd (Time-to-Green).
La funció GLOSA calcula la velocitat ideal per obtenir l’anomenada onada verda. Per exemple, si es circula a la velocitat que indica, el següent semàfor s’assolirà en verd.
La funció GLOSA també pot suggerir reduir gradualment la velocitat uns 250 metres abans dels semàfors.
Si és inevitable aturar-se en un semàfor en vermell, un compte enrere mostra els segons que falten perquè comenci la següent fase en verd (Time-to-Green). Els conductors poden relaxar-se, aixecar el peu de l’accelerador i estalviar combustible.
Un sistema estrenat el 2016
El sistema d’informació de semàfors d’Audi es va estrenar el 2016 a Las Vegas. Avui dia, aquest servei V2I està disponible en més de 10.000 interseccions a Amèrica del Nord.