Cupra Formentor, primeres sensacions

El CUPRA Formentor ja està a punt de trepitjar els carrers de tot el món. Però alguns ja han tingut el privilegi de conduir-lo. Ho ha fet l’equip de desenvolupament de CUPRA, capitanejat pel vicepresident executiu de R + D de SEAT Dr. Werner Tietz, a la banda de la direcció tècnica de CUPRA, Marta Almuni i el pilot de desenvolupament de CUPRA, Jordi Gené. Aquestes són les seves sensacions al volant del primer model dissenyat i desenvolupat per la marca.

– 310 CV de potència controlada. Una carretera tancada al trànsit amb diverses corbes tancades i canvis de rasant molt pronunciats esperen al CUPRA Formentor Launch Edition. Al volant, Werner Tietz, vicepresident executiu de R + D. Ell sap com treure-li el millor rendiment a aquest cotxe: “abans de començar a conduir és molt important seleccionar com vols fer-ho”. El Formentor compta amb cinc maneres diferents de conducció. “El que hem intentat és que produeixi les mateixes sensacions que un compacte i amb la direcció progressiva i el xassís adaptat hem creat cinc maneres de conducció”, comenta Marta Almuni, direcció tècnica de CUPRA. Per a aquest tipus de carretera, no hi ha dubte: “selecciono directament la manera CUPRA”, afirma Tietz.

– Un volant, múltiples funcions. A la manera CUPRA s’accedeix ràpidament des del propi volant. Posar les mans en ell és tenir-ho tot sota control: aquí es troba, a més, el botó d’arrencada. “A l’apartar el mínim les mans del volant la conducció és molt esportiva, a més de segura. També hi ha menys distraccions per poder gaudir el màxim de la carretera “, comenta Tietz.

– Fet per sentir l’asfalt. Un altre element que reforça la sensació d’estar en contacte amb la carretera són els seients bucket de sèrie. “Els seients són una cosa que cuidem molt. Era un primer pas per dur a terme l’emoció d’un cotxe de carreres a un de sèrie. Són el primer contacte amb el conductor i li transmet totes les sensacions de la carretera”, afirma Almuni. “Tot i que la conducció és més elevada al tractar d’un SUV, realment sents la unió amb l’asfalt”, assegura Werner Tietz.

– Fusionat amb la carretera. L’equip d’enginyers de CUPRA ha treballat colze amb els pilots Jordi Gené i Mattias Ekström per aplicar la seva experiència en els circuits al Formentor. “Una altra de les coses que vam treballar molt van ser els ajustos en calibratges del xassís, de la suspensió, de la direcció i del motor. Les proves finals les vam fer amb Gené i Ekström que ens van ajudar a assegurar que el cotxe tingués la precisió de pas al revolt que volíem i la reactivitat el pedal de l’accelerador que buscàvem”, segons Almuni. Després de provar-ho de nou, Jordi Gené explica les seves sensacions: “El resultat ha estat sorprenent. El volant transmet molt bé el que passa sota les rodes i la suspensió permet tenir sempre el control”.

 

https://www.proautoseat.com/

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El Seat Tarraco guanya el premi “ABC Millor Cotxe de l’Any 2020”

El Seat Tarraco guanya el premi “ABC Millor Cotxe de l’Any 2020”

El SEAT Tarraco ha rebut el premi “ABC Millor Cotxe de l’Any

Posterior
El Grup de Natura Sterna denuncia la circulació de motos a la llera del Ridaura on hi ha espècies protegides

El Grup de Natura Sterna denuncia la circulació de motos a la llera del Ridaura on hi ha espècies protegides

El Grup Natura Sterna denuncia el pas il·legal de motocicletes i altres vehicles

També et pot interessar
Total
0
Share