Les sis línies de transport públic a demanda que operen al Gironès i el Pla de l’Estany han obtingut una mitjana diària de 15 usuaris durant el primer any de funcionament. Això implica que des que des de l’octubre del 2019 fins aquest novembre 3.350 viatgers han utilitzat aquest mètode de transport. Ara, el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’empresa Teisa -que gestiona sis línies del Pla de l’Estany i el Gironès- han implementat una nova aplicació per a mòbils que permet als usuaris decidir fins a 15 minuts abans de començar el servei si agafaran l’autobús o no, en comptes d’haver de trucar per telèfon. Aquesta nova aplicació també dona informació en temps real de l’hora d’arribada al destí escollit.
El transport públic a demanda és un servei d’autobusos que s’ofereix en nuclis rurals o disseminats per tal d’oferir una alternativa de transport públic més eficient que les línies convencionals. Els usuaris que vulguin utilitzar-les han de reservar prèviament el servei i això permet als conductors anar només a les parades que saben que hi pujarà algú. D’aquesta manera, s’estalvia temps de trajecte.