Girona estrena el servei de motosharing de la mà de Silence

Tal i com ja passa a múltiples ciutats d’Europa, com Barcelona, Madrid, Roma i tantes d’altres, Girona ja compta amb un servei de moto pròpia compartida específica, de la mà de Silence Girona (propietat d’Interdiesel S.A.) i l’Ajuntament de Girona.

Gràcies a aquesta dupla els veïns de Girona podran optar per un sistema de mobilitat únic i especial a la ciutat, amb motos elèctriques 0 emissions i totalment connectades a través de la App Silence Connected. I és que justament des d’aquesta App pots realitzar totes les operacions necessàries, des de localitzar la moto més propera, reservar-la, engegar-la, treure el casc i, fins i tot, pagar el servei utilitzat. Tot de la forma més senzilla i pràctica possible.

Com funciona?

Aquesta App, disponible tant per a dispositius Apple com Android, permet a qui ho desitgi, registrar-se per tal de realitzar entre altres passos, la validació del seu carnet de conduir. Aquestes motos es poden utilitzar amb el carnet de moto (qualsevol categoria excepte la de ciclomotor) o amb el permís B (cotxe), sempre que el conductor tingui més de 3 anys d’antiguitat.

Al cap d’unes hores, quan el permís de conduir hagi estat validat per Silence, el client ja queda registrat i podrà reservar la moto que més li convingui (el procés de validació només es realitza la primera vegada). A la pantalla del seu mòbil apareixeran les motos més properes i el seu estat de càrrega de bateria. Un cop reservada la moto, ja no la podrà utilitzar cap altre usuari i només haurà d’obrir el cofre, on hi trobarà dos cascs amb diferents mides. La obertura del cofre i la posada en marxa de la moto es realitzen des de la mateixa APP, que fa la funció de clau durant tota l’operació. Quan el client acaba el seu recorregut, només ha de tornar a l’aplicació, deixar els cascs i finalitzar el viatge. A l’App hi apareixerà el preu del servei. Fàcil, ràpid i senzill.

Quina és la zona d’utilització?

En obrir l’App Silence Connected, hi apareix un plànol amb la zona on els clients es poden moure (resten exclosos espais com el Barri Vell o Montjuïc). Les motos només es trobaran a la zona disponible i s’han d’aparcar obligatòriament dins d’aquesta àrea (Geofence). Fora d’aquest espai, per exemple a una altra població, el sistema no deixarà finalitzar el viatge.

El preu del servei a Girona és de 0,26 cèntims per minut, el que equivaldria a creuar  la ciutat, en funció de l’estat del tràfic, uns de 2€, i si es té en mode de mantenint bloquejada la moto, aquest servei sortirà a un preu de 0,07 € el minut (4,2 euros l’hora), per guardar-la i tornar-la a conduir fins a la zona delimitada de Girona i arribar la ubicació desitjada dins la “geofence”.

La flota que es disposarà inicialment compta amb 25 motos, concretament del model S01, amb un bagul on s’hi troben dos cascos de dues mides i les quals, s’engeguen, també, des de la pròpia App. Quan el client acaba el seu recorregut, només ha de tornar a l’aplicació, deixar els cascs i finalitzar el viatge. Aquest és només l’inici del nou sistema de mobilitat de dues rodes 0 emissions de la ciutat de Girona, la flota de la qual, es preveu que arribi a un centenar de motos i ampliant el “geofence” a les ciutat limítrofes de la capital.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Honda HR-V: Perfecció híbrida

Honda HR-V: Perfecció híbrida

Carregat d’arguments per a convertir-se en el referent de la categoria de

Posterior
TOYOTA bZ4x: El primer d’una nova era

TOYOTA bZ4x: El primer d’una nova era

Aquest és el primer Toyota de disseny i desenvolupament específic com a vehicle

També et pot interessar
Total
0
Share