Aquí tenim, nou anys després, la segona generació del Nissan Juke. El SUV compacte que va crear un nou segment i que ara millora en tots els aspectes. És més atractiu ja que millora en disseny, s’amplia la seva habitabilitat, augmenta la qualitat dels components, ofereix més capacitat de maleter i el motor optimitza el seu rendiment. Què més voleu?
Situat dins el segment amb més creixement, el Juke incorpora la nova plataforma del grup, que comparteix amb el Clio o el Captur, i es distingeix per un disseny diferencial (més cupè), essent més musculós i modern, amb unes òptiques irreverents i un interior realment divertit i juvenil, amb uns seients molt ergonòmics i situats més avall i que poden incloure sistema d’àudio als recolzacaps.
Un dels aspectes destacats és que és més gran en conjunt, el que possibilita que el Juke tingui unes places posteriors més àmplies (i per tant més còmodes per als passatgers) i un maleter més gran, de 422 litres, sense cap bloqueig per part dels grups òptics, com si passava amb el seu predecessor.
La connectivitat, vital a dia d’avui, és una senya d’aquest nou Juke. Disposa de pantalla de 8 polzades elevada en format tablet, fàcil, intuïtiva i vistosa, connectivitat amb Apple i Android, navegació en temps real i paquet de dades Orange per tenir wifi al mateix cotxe. Si es vol tenir més funcions, es pot triar el sistema Nissan Connect Services, ara amb més funcions, com per exemple, obertura de portes en remot, historial de conducció, estat del vehicle, localització del mateix o avís d’emergència, entre d’altres.
El SUV compacte urbà de Nissan té en la motorització de tres cilindres de gasolina, d’1 litre i 117 CV de potència, un propulsor molt adient, ja sigui amb canvi manual de sis velocitats o la més tecnològica de doble embragatge DCT de 7 relacions. És un motor que va més ple a baixes revolucions i que ara obté unes xifres de consum més contingudes. Una opció ideal per aquest Juke.
Al volant del nou Juke hem comprovat que la seva conducció és un xic més esportiva del que ens podíem pensar, amb unes suspensions més fermes que en l’anterior generació, una direcció més directa i precisa i, per tant, un automòbil més alegre i segur de conduir. A més, és més rígid en les seves reaccions i, en funció de com ens sentim, podem optar pels modes de conducció al gust: Eco, Standard i Sport.
FITXA TÈCNICA
Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 CV
- Motor: Gasolina de 999 cc
- Potència: 117 CV
- Canvi: Manual de 6 velocitats
- Acceleració de 0 a 100 km/h: 10,4 segons
- Consum: 5,9 l/100 km
- Emissions: 135 gr/km
- Pes: 1.182 kg
- Dipòsit: 46 litres
- Maleter: 422 litres