Remuntada memorable de Marc Márquez en una nova victòria de Bastianini

Circuit of the Americas, Austin. El mundial torna als Estats Units d’Amèrica, després de l’estat lamentable de la pista l’any anterior. Aquest any, les dues zones més perilloses han estat reasfaltades. No està en perfectes condicions però ha millorat. El retorn de Marc Márquez, després de la diplopia, en un dels seus circuits talismà és un gran al·licient pel cap de setmana. A veure què passa en els tres dies d’estada a Texas. Som-hi!

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Moto 3

La categoria petita és sempre un espectacle. Dos dels grans animadors de la cursa d’avui han sigut Diogo Moreira i Deniz Öncü, que han tingut una gran batalla lluitant per les primeres posicions, amb successions d’avançaments impressionants. Finalment, cap dels dos joves ha entrat al podi, amb el brasiler caient a l’últim revolt de la penúltima volta. Els dos pilots de Gas Gas, Izan Guevara i Sergio García Dols, no han tingut el dia. El primer ha sigut penalitzat amb dos long lap, mentre que el, fins a aquell moment, líder del mundial, ha caigut després d’una topada amb Daniel Holgado, que dos revolts més endavant també ha caigut. Jaume Masía ha pujat el ritme a cinc girs pel final i ha aconseguit endur-se la primera posició; més que merescuda després de la temporada tan injusta que està patint. Finalment, Dennis Foggia ha aprofitat una errada d’Andrea Migno i l’ha superat, assolint també el lideratge en la classificació general gràcies a la segona posició. Migno ha quedat tercer.

Moto 2

Només han acabat la cursa 17 dels 29 possibles! Una caiguda en massa, per un error de Somkiat Chantra, i errors individuals impropis d’alguns pilots han provocat aquesta prova tan accidentada. Pedro Acosta, que rodava cinquè i tenia moltes possibilitats d’acabar en el podi, ha caigut sol quan afrontava la successió de revolts del sector i gairebé l’atropellen; s’ha salvat d’una possible tragèdia. El líder, Celestino Vietti, ha perdut el tren davanter quan anava segon, perdent una gran oportunitat de sumar uns valuosos 20 punts per la general. Arón Canet, que anava primer destacat amb pràcticament dos segons d’avantatge, ha caigut, perdent l’oportunitat de posar-se al capdavant del mundial. Amb quasi tots els protagonistes habituals descartats, Tony Arbolino ha guanyat la seva primera cursa en la categoria. Ai Ogura ha quedat segon, sumant un altre podi i seguint amb el bon estat de forma. Jake Dixon, tercer.

Moto GP

Marc Márquez, que sortia novè, ha tingut un problema tècnic i la moto no ha arrencat amb la potència necessària. L’ha avançat tothom i s’ha posat últim. A partir d’això, ha començat una impactant remuntada, superant els seus rivals com si no fos difícil. Passades triples, salvades impossibles, duels increïbles… El tro de Cervera està tornant! Ha acabat sisè, però ha sigut el més ràpid de la pista, arribant a superar el record de volta en cursa del 2014, que ja posseïa ell. Com bé ha dit ell, si no fos pel tema mecànic de l’inici “era un dia per marxar amb els 25 punts”. Jorge Martín ha començat molt fort, però s’ha anat esvaint fins a acabar vuitè. L’altra cara de la moneda ha sigut Alex Rins, que ha firmat maniobres impressionants, com la que li ha servit per superar a Jack Miller, i ha acabat segon. Una de les actuacions més memorables del català. El seu company d’equip, Joan Mir, ha quedat quart. L’australià Miller ha fet tercer, reivindicant-se mentre està la seva continuïtat amb la Ducati Oficial en dubte. I el primer, senyores i senyors, ha sigut de nou, com a Qatar, Enea Bastianini, demostrant que ja està plenament adaptat a la categoria reina. L’italià, amb una victòria imponent, presenta candidatura per ser un dels aspirants, i es col·loca líder del mundial. Donarà molta guerra!

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Hyundai Fornells Motor rep el premi Líder Absolut 2021

Hyundai Fornells Motor rep el premi Líder Absolut 2021

En una convenció realitzada a Porto, Portugal, el passat mes de març, el

Posterior
Girona comença a definir la zona de baixes emissions de la ciutat

Girona comença a definir la zona de baixes emissions de la ciutat

La Taula de Mobilitat de Girona s’ha reunit per començar a treballar per definir

També et pot interessar
Total
0
Share