Volkswagen vol que el Taigo es converteixi en tot un referent… dels SUV utilitaris urbans tant de moda en l’actualitat. I ho fa amb un model, com podeu veure, un xic irreverent, amb caràcter, i que no pretén que et conformis amb la seva versatilitat, dinamisme i tecnologia. Que no sigui, per tu, un vehicle que et porta del lloc A al lloc B. Sinó que sigui una expressió de la teva personalitat.
En un vídeo de mitjan gener ja vam desgranar tots els seus aspectes del dinàmic i destacat disseny, un vídeo que podeu veure al nostre canal de youtube o al link del vídeo que teniu just sobre d’aquestes línies, per repassar-lo si voleu… Per tant, ens centrarem en la conducció i sensacions d’aquesta versió que tenim avui entre les mans: el Taigo 1.5 TSI de 150 CV de potència, de quatre cilindres, amb canvi DSG de 7 velocitats i acabat R-Line.
Però abans d’entrar en matèria, us recordarem, també, que el Taigo té un interior gairebé calcat al del Polo, amb tot a mà, ben lluminós, molt còmode… Amb pocs minuts et sents que l’hagis conduït tota la vida. I a més, tot això ho referma amb moltíssima versatilitat per a l’ús diari, amb un maleter de 440 litres de capacitat, ampliables a 1.222 amb els seients posteriors abatuts.
I és que tot i estar fabricat sobre la mateixa plataforma MQB A0 del Polo, amb el Taigo ens sentim un mica més elevats, més segurs i amb una millor visibilitat… i mantenint un nivell de comoditat extraordinari. Sobretot gràcies al bon taratge de les suspensions i la bona insonorització interior. Té una capacitat de moviments molt bona per afrontar les anades i vingudes dins la ciutat, permet afrontar els revolts de forma notable, afrontar llargs recorreguts amb decisió i una molt bona estabilitat gràcies a la posta a punt “europeitzada” de xassís, direcció i suspensions.
A nivell motriu, aquesta versió més potent de la gamma ens ha demostrat que pot afrontar zones ràpides amb molta solvència i comoditat, permetent jugar una mica en carreteres convencionals, gràcies a la bona acceleració, recuperacions i comoditat i precisió del canvi DSG. Fins i tot acostar-te a l’esportivitat optant per jugar amb les mini-lleves del volant per treure’t, una mica, el mono… Dins la ciutat va molt sobrat i és, també, molt àgil i molt còmode.
Fabricat a la planta que VW té a Navarra, el Taigo ens ha demostrat que és un autèntic crossover urbà, molt complet, amb múltiples característiques que el fan un model molt i molt equilibrat, de disseny molt atractiu, molt bona dinàmica de conducció i una dotació d’equipament i tecnologia molt i molt interessant. Bé. Nosaltres ja ho sabem. Hi ha un nou Sheriff a la ciutat… i respon amb el nom de Taigo!!!